ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ترامپ این قرارداد جنجالی را امضا می‌کند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
 
             ترامپ این قرارداد جنجالی را امضا می‌کند
دستیار امور نظامی و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ترامپ پیش از ترک کاخ سفید قرارداد اف-35 با امارات را امضا خواهد کرد.
خبرگزاری فارس: دستیار امور نظامی و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ترامپ پیش از ترک کاخ سفید قرارداد اف-35 با امارات را امضا خواهد کرد.
«کلارک کوپر» دستیار امور نظامی و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیش از آنکه کاخ سفید را ترک کند قرارداد فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات را امضا خواهد کرد.
وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: «در خصوص امضای توافق با امارات توسط ترامپ تا پیش از 20 ژانویه (1 بهمن) همه چیز در این مسیر قرار دارد.»
دستیار وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «همانطور که می‌دانید، بیش از یک قرارداد در این زمینه وجود دارد به همین دلیل در زمان‌های مختلف امضای آن صورت خواهد گرفت.»
کوپر پیشتر گفته بود که انتظار نمی‌رود که رسیدن «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا به قدرت تاثیری بر این قرارداد که 23 میلیارد دلار ارزش دارد، بگذارد.
طرح فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات درست پس از آن مطرح شد که ابوظبی روابط خود را با وساطت دونالد ترامپ به طور کامل با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرد.
رژیم صهیونیستی که در ابتدا مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود پس از سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به آمریکا اعلام کرد که در صورت «حفظ برتری نظامی» تل‌آویو، مخالفتی با فروش اف-۳۵ به ابوظبی نخواهد داشت.
طبق گزارش‌ها، این معامله تنها محدود به فروش جنگنده‌ اف-۳۵ به امارات نمی‌شود بلکه فروش ۱۸ پهپاد MQ-9B موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین را نیز شامل می‌شود.
بر اساس گزارش‌ها، ابوظبی «پیشنهاد داده است که خلبانان اسرائیلی، طی یک مدت زمانی مشخص، بر هدایت جنگنده‌های آمریکایی برای امارات، نظارت کنند؛ مشروط به اینکه این خلبانان بعد از آن، همتایان اماراتی خود را آموزش دهند».
منابع مذکور تصریح کردند، امارات همچنین پیشنهاد کرده است که پس از آموزش خلبانهای اماراتی، خلبانان اسرائیلی بر برنامه استفاده از این جنگنده‌ها نظارت داشته باشند.
به گفته این منابع، این پیشنهاد مورد موافقت اولیه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و می‌تواند موجب پیشرفت در انجام این معامله شود.