ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مجازات مرگ برای دو برادر متهم به قتل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴
 
دو برادر که متهم هستند مرد بوتیک‌داری را به قتل رسانده‌اند، از سوی دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شدند.
شرق: دو برادر که متهم هستند مرد بوتیک‌داری را به قتل رسانده‌اند، از سوی دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، مرداد سال ۹۸ از بیمارستانی در ورامین به مأموران خبر دادند مردی چاقو خورده و جانش را از دست داده است. شواهد نشان می‌داد این مرد در درگیری با دو برادر به نام‌های منوچهر و میکائیل زخمی شده و دوستانش او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند، اما در بیمارستان جانش را از دست داده است. بعد از بازداشت دو برادر، تحقیقات برای پیدا‌کردن مدارک آغاز شد. پلیس با ضبط دوربین مدار‌بسته و به‌دست‌آوردن فیلم‌های آن به این اطمینان رسید که دو برادر با مقتول درگیر شده و او را با چاقو زده‌اند. متهمان در ادامه به بازسازی صحنه جرم پرداختند و به اتهام مشارکت در قتل در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.
در ابتدای جلسه، اولیای دم درخواست قصاص را برای دو برادر مطرح کردند. پدر قربانی گفت: پسرم سال‌ها بود که زحمت می‌کشید و کار می‌کرد تا برای زن و بچه‌اش رفاه تأمین کند. او مرد آبروداری بود. من و نوه‌ام درخواست قصاص داریم. سپس منوچهر ۳۹ساله که چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد، در جایگاه ویژه ایستاد و قتل را گردن گرفت.
او در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من به مغازه میثم رفته بودم تا لباس بخرم، اما سر قیمت لباس با هم بحث کردیم. او یکباره عصبانی شد و با میله آهنی به من حمله کرد و همین آغاز درگیری بود. وی ادامه داد: درگیری میان ما بالا گرفت و او چند ضربه با میله آهنی به من زد. من هم چاقو کشیدم و می‌خواستم به کتف او بزنم، اما حرکت کرد و چاقو ناخواسته به شاهرگ او برخورد کرد.
من پنج سال بود به‌خاطر حمل مواد مخدر در زندان بودم و به‌تازگی از زندان آزاد شده بودم که این بار به اتهام قتل بازداشت شدم. متهم درباره برادرش گفت: برادرم در این قتل دست نداشت. او برای کمک به من آمده بود. وقتی میکائیل ۳۵ساله در جایگاه ایستاد، منکر مشارکت در قتل شد و گفت: من در مغازه خودم بودم که برادر‌زاده‌ام درحالی‌که هراسان بود، مقابل مغازه آمد و گفت پدرش با صاحب بوتیک درگیر شده و صاحب بوتیک می‌خواهد پدرش را بکشد.
من بلافاصله به آنجا رفتم. برای کمک به آنجا رفته بودم و می‌خواستم به دعوا پایان بدهم. من اتهامم را قبول ندارم. در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده، دو برادر را به قصاص و پرداخت دیه به‌خاطر ضربات غیرمنتهی به قتل محکوم کردند.