ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اظهارات 2 وزیر درباره موبایل دانش‌ آموزی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش سه نسل، وزرای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولیان بخش فرهنگسازی و ارتباطات کشور در جمع خبرنگاران در مورد توزیع رایگان سیم کارتهای یکی از اپراتورهای موبایل کشور در مدارس و انتقادات صورت گرفته در این زمینه از اجرای طرح موبایل دانش آموزی در کشور خبر دادند و اظهار امیدواری کردند که با اجرای این طرح مخاطرات داشتن موبایل توسط دانش آموزان به حداقل برسد.

وزیر ارتباطات: پیشنهادی برای طرح موبایل دانش آموزی نداریم

رضا تقی پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون از سوی این وزارتخانه پیشنهادی در زمینه اجرای طرح موبایل دانش آموزی و توزیع سیم کارت در میان دانش آموزان مطرح نشده است، اظهار داشت: وزارت ارتباطات تنها تامین کننده ارتباط است و این موضوع که دانش آموزان سیم کارت داشته باشند یا نه به سیاست های وزارتخانه های آموزش و پرورش و ارشاد مربوط می‌شود.

وی درباره توزیع حدود 12 میلیون سیم کارت در مدارس که با عنوان سیم کارت دانش و صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، تاکید کرد: این اقدام اپراتور، توافقی بوده که با وزارت آموزش و پرورش داشته و ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این وزارتخانه سیاستی در قبال ارائه سیم کارت دانش آموزی ندارد و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش را در این زمینه به عنوان سیاستهای خود مدنظر قرار می دهد اما در نهایت این خانواده است که باید تشخیص دهد که فرزندش به موبایل نیاز دارد و یا خیر.

وزیر آموزش و پرورش: تلاش کردیم در حاشیه مدارس، سیم کارت توزیع نشود

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی- وزیر آموزش و پرورش نیز در مورد توزیع سیم کارتهای دانش در مدارس و انتقادات مطرح شده در این زمینه تاکید کرد: آنچه که میان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش توافق شده بود ارائه سی دی های قرآنی در مدارس بود که به دلیل آنکه بخش خصوصی اجرای کننده این طرح، به دنبال درآمدزایی بود همراه با جوایز این سی دی ها، نسبت به ارائه سیم کارت میان دانش آموزان نیز اقدام کرد که این اقدام به صورت تفاهم شده نبود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برنامه ریزی برای توزیع سیم کارت در مدارس نداشت، گفت: در راستای اجرای این طرح و مخالفتهای صورت گرفته، تلاش کردیم که در سراسر کشور این سیم کارتها در حاشیه مدارس توزیع نشود و با رضایت اولیای دانش آموزان از دفاتر خدمات امور مشترکین تحویل گرفته شود.

حاجی بابایی با اشاره به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توزیع موبایل دانش آموزی که تنها قابلیت تماس های اضطراری را داشته باشد اظهار داشت: این پیشنهاد توسط کارشناسان آموزش و پرورش در حال بررسی است و چنانچه مشکلات قبلی را نداشته باشد و از هر حیث مورد موافقت قرار گیرد زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.

پیش از این نیز معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مهر گفته بود: این سازمان براساس طرح پلیس فتا پیشنهادی به اپراتورهای تلفن همراه داده که براساس آن سیم کارتهای مختص دانش آموزان و کودکان عرضه شود که تنها قابلیت دریافت و تماس با والدین و نیز شماره های اضطراری و ضروری را داشته باشد.