ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اختلاف ۶۰ساله ایران با افغانستان برطرف شد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
 
 
استاندار خراسان رضوی گفت: اختلاف مرزی با کشور افغانستان موسوم به محدوده «مثلث اختلافی» که از سال ۱۳۴۱ خورشیدی در مرز دوغارون مورد اختلاف ۲ همسایه بود، ‌ اخیرا با توافق طرفین برطرف شده است.
ایرنا: استاندار خراسان رضوی گفت: اختلاف مرزی با کشور افغانستان موسوم به محدوده «مثلث اختلافی» که از سال ۱۳۴۱ خورشیدی در مرز دوغارون مورد اختلاف ۲ همسایه بود، ‌ اخیرا با توافق طرفین برطرف شده است.
محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، ‌ اظهار داشت: مثلث اختلافی در این محدوده مرزی، یکی از مشکلات طرفین بود که بعضا موجب توقف و معطلی کامیونها در گذرگاه مرزی دوغارون می شد، ‌ و اکنون با توافق صورت گرفته بین وزارتخانه های مربوطه در ایران و افغانستان رفع شده است.
وی گفت: کامیونهای ترانزیتی که کمتر از ۲ هفته از سایر کشورها به مرز دوغارون می رسیدند، گاهی تا یک ماه در این مرز برای عبور معطل می ماندند و این معطلی چندین علت داشت که یک دلیل آن همان مثلث اختلافی در این مرز بود و خوشبختانه محدوده مورد اختلاف یاد شده هم اکنون در حال ساماندهی و آسفالت شدن است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طرح توسعه مرز دوغارون بعد از مدتها تدوین و اجرا شد و این عدم توسعه مرز سالها مانع روان سازی تجارت بین المللی در این گذرگاه مرزی بود.
معتمدیان ادامه داد: همچنین سالها به دلیل فعالیت و ترددهای تجاری از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، عوارضی از کامیونهای افغانستانی گرفته نمی شد در صورتی که افغانستانی ها از کامیونهای ایرانی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار عوارض دریافت می‌کردند.
ینی افغانستان هم واسه ایران کلاس میزاره
چقدر بدبخت شده ایران dfgh