ایران رمان

نسخه‌ی کامل: حمله روزنامه اصولگرا به دولت و مذاکرات برجامی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
وطن امروز در شماره امروزش به ماجرای مذاکرات برجامیِ جدید ایران و اروپا پرداخت و آن را مغایر با رفع موثر تحریم‌ها دانست.
برترین‌ها: وطن امروز در شماره امروزش به ماجرای مذاکرات برجامیِ جدید ایران و اروپا پرداخت و آن را مغایر با رفع موثر تحریم‌ها دانست.
[عکس: 2577874_105.jpg]
این روزنامه اصولگرا نوشت:
دولت روحانی با قرار گرفتن در مسیر یک خطای راهبردی دیپلماتیک دیگر، دوباره در تکاپوی تحمیل هزینه‌ای گزاف به منافع ملی افتاده است؛ خطایی که می‌تواند تمام تلاش‌های ماه‌های اخیر کشور جهت رفع موثر تحریم‌های ضدایرانی را بر باد داده و خنثی کند.
تجربه سیاسی دولت یازدهم و دوازدهم نشان‌دهنده تلاش حداکثری برای بهره‌برداری از فضای مذاکرات خارجی جهت کامیابی در میدان رقابت‌های داخلی است؛ چه از زمانی که روحانی با شعار مذاکره وارد میدان انتخابات سال 92 شد و چه پس از آن که ظریف در جریان مذاکراتش با طرف‌های خارجی با اشاره به نقش تعیین‌کننده مذاکرات در سرنوشت جریان غربگرا، از آنها درخواست کمک و یاری کرده بود.
با چنین پیشینه‌ای بیم سوءاستفاده از مذاکرات خارجی برای پیگیری اهداف داخلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود. 
وطن امروز در ادامه این مقاله از محل برگزاری مذاکرات انتقاد کرد و نوشت: علاقه طرف‌های غربی برای انتخاب وین به عنوان مکان مذاکرات با ایران را نمی‌توان جدا از موقعیت استراتژیک اتریش برای سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی غربی دانست، تا جایی که بسیاری از کارشناسان عملا وین را به عنوان «بارانداز سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی» توصیف می‌کنند؛ مساله‌ای که پیش از این در جریان انتشار اخبار جاسوسی‌های گسترده سرویس اطلاعات برون‌مرزی آلمان در این کشور خبرساز شد.
این روزنامه در پایان نوشت: دولتمردان و در رأس آنها تیم سیاست خارجی دولت این روزها بخش زیادی از اهتمام خود را به مقابله با سریال تلویزیونی «گاندو 2» گذاشته بودند؛ سریالی که در سری جدید خود پرونده «محمدعلی شعبانی» به عنوان یکی از جاسوس‌های دوتابعیتی نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد.
اشاره به فعالیت‌های این جاسوس دوتابعیتی در شرایطی با عصبانیت ظریف و چهره‌های دولتی دیگر مواجه شد. که مقامات دولتی پس از افشای جاسوسی‌های «عبدالرسول دری‌اصفهانی» تلاش کرده بودند نسبت به این مساله حیثیتی واکنش هجومی از خود نشان دهند. مرداد سال 95 بود که دستگیری این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در رسانه‌ها خبرساز شد.