ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹


تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

خودروسازی بریتانیایی استون مارتین، به تازگی خودروی سوپر اسپرت جدیدی را طراحی کرده کرده است که در واقع نمونه مدرن و بازطراحی شده اسطوره مسابقات ۲۴ ساعته این کمپانی یعنی Aston Martin DBR1 است که در سال ۱۹۵۶ ساخته شد و پُرافتخارترین ماشین مسابقه‌ای عصر خود بود.
فرارو: در سال ۱۹۵۶، خودروسازی بریتانیایی استون مارتین خودرویی اسپرت به نام DBR1 را برای مسابقات اتوموبیل رانی طراحی کرد که این خودرو با قهرمانی‌های متعدد در مسابقات جهانی اتوموبیل رانی به ویژه مسابقات ۲۴ ساعته، از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹، به یکی از پُرافتخارترین ماشین‌های مسابقه‌ای تاریخ جهان بدل شد. پس از ۶۰ سال، اکنون خودروسازی استون مارتین به پاس افتخار آفرینی‌های این خودرو، نمونه‌ای مدرن و بازطراحی شده از آن را با نام Aston Martin V12 Speedster ساخته است که اخیراً اطلاعات آن به بیرون درز کرده است.
به نقل از وبسایت autocar، استون مارتین یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است که در سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین در شهر لندن تأسیس شد. این شرکت تا پیش از جنگ جهانی دوم، اغلب به مونتاژ و فروش خودرو‌های ساخت شرکت‌های دیگر مشغول بود که تنها مدل‌های اندکی از خودرو‌های طراحی خود را روانه بازار کرد. پس از جنگ جهانی دوم، این خودروسازی بریتانیایی به طور کامل بر تولید خودرو‌های ساخت خود تمرکز کرد و برای کسب شهرت، به مانند بسیاری از خودروساز‌های دیگر، در تلاش بود تا اتوموبیل‌های خود را راهی مسابقات مختلف جهان کند. دهه پنجاه میلادی یکی از نقاط عطف این شرکت محسوب می‌شد چراکه خودروی جدید DBR1 این کمپانی توانست این دهه را تبدیل به عصر طلایی استون مارتین کند.
اگرچه خودروی DBR1 به واسطه قهرمانی‌های متعدد خود در رقابت‌های مختلف از جمله مسابقات La Sarthe و Nordschleife به شهرت رسیده بود، اما نباید فراموش کرد که این خودرو نقش بسزایی در تبدیل شدن استون مارتین به یک رقیب ترسناک در مسابقات جهانی اتومبیل رانی داشت. 
بی شک بخشی از هویت کنونی خودروسازی استون مارتین، مدیون خودوری تاریخ ساز DBR1 است و شاید به همین دلیل باشد که این خودروسازی چند سال قبل نیز مدل DBS Superleggera را با الهام از میراث مدل سال ۱۹۵۹ این خودرو، ساخت.
این خودرو در دو مدل DBR1 edition و نسخه ویژه V12 Speedster عضه خواهد شد. اطلاعات درز کرده نشان می‌دهد که مدل V12 Speedster، دارای نمای بیرونی به رنگ سبز، مشابه رنگ خودروی مسابقه‌ای DBR1 در سال ۱۹۵۹ است. دایره‌های سفید رنگ بر روی کاپوت و کنار خودرو، یک جلوپنجره نقره‌ای آنودایز شده و صندلی‌های چرمی دو رنگ سبز و قهوه ای، همگی حکایت از بازطراحی دقیق مدل ۱۹۵۹ استون مارتین DBR1 دارد.
یک کلاه ایمنی مخصوص راننده و سرنشین نیز در خودرو گنجانده شده است و همان رنگ سبز نیز تنها رنگ قابل عرضه برای این خودرو خواهد بود، در حالی که نشان‌های نقره‌ای و تابلو آلومینیوم براق، مدل ویژه V۱۲ Speedster را از نمونه استاندارد DBR1 متمایز خواهد کرد. V12 Speedster همچنین از فیبر کربن و چرخ‌های ۲۱ اینچی مشکی و الماس دار برخوردار خواهد بود.
طبق اطلاعات منتشر شده، قرار است فقط ۸۸ نمونه از استون مارتین V12 Speedster بدون سقف در سراسر جهان تولید شود که از یک موتور V12 توئین توربو ۵.۲ لیتری، با قدرت ۷۰۰ اسب بخار و ۵۵۵ پوند فوت بهره می‌برد. این موتور قادر است خودرو را ظرف ۳.۴ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت این خودرو را به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند. قمیت مدل ویژه V12 Speedster در حدود 765000 پوند اعلام شده است، اما برای مدل استاندارد DBR1، هنوز اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است.
تصاویر استون مارتین V12 Speedster
[عکس: 2595753_461.jpg]
[عکس: 2595746_286.jpg]
[عکس: 2595748_169.jpg]
[عکس: 2595749_860.jpg]
[عکس: 2595750_459.jpg]
[عکس: 2595751_442.jpg]
وای، شاهکاره Tongue