ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ۱۰ کاراکتر محبوبی که در بازی‌ها سورپرایزمان کردند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ویجیاتو: یک سری از کاراکتر‌های دنیای بازی‌های ویدیویی به قدری معروفند که بازی‌هایشان را با نام آن‌ها می‌شناسیم. اما در این مقاله نمی‌خواهم لیستی از بهترین کاراکتر‌های تاریخ ویدیو گیم در مقابلتان قرار دهم.

[عکس: 2598936_632.jpg]
نه، می‌خواهم از ۱۰ کاراکتر مهم بازی‌های ویدیویی برایتان بگویم که فقط به دنیای آثار خودشان محدود نشده‌اند و با سفر کردن به جهان‌های دیگر، ما را سورپرایز کرده‌اند.

۱۰) کلاد استرایف
[عکس: 2599316_514.jpg]
طبیعتا اگر یک تریلر از بازسازی فاینال فانتزی ۷ را هم دیده باشید، با کلاد استرایف آشنا هستید. کاراکتری که به خاطر شخصیت پردازی خوب، مو‌های جذاب و آن شمشیر منحصر به فردش توانست خیلی سریع جای خودش را در دل گیمر‌ها پیدا کند و تبدیل به کاراکتر نمادین سری فاینال فانتزی شود. با این حال، حضور کلاد استرایف فقط محدود به این فرانچایز نبوده. بلکه اگر پای بازی‌هایی، چون کینگدام هارتس، سوپر اسمش برادرز‌ها و بازی مبارزه‌ای Ehrgeiz می‌نشستید، می‌توانستید کنترل کلاد را نیز به دست بگیرید.
۹) بومبر من

[عکس: 2598927_781.jpg]

بومبر من جزو اولین کاراکتر‌های دنیای بازی‌های ویدیویی بود که توانست برای خودش به یک نماد درست و حسابی تبدیل شود. طوری که هر بازی‌سازی دوست داشت از حضور او در بازی‌هایش استفاده کند و طرفدارانش را به سمت خودش بکشاند. این اتفاقی بود که در نهایت هم رخ داد و توانستیم بومبر من را در آثاری مثل Doremi Fantasy، سوپر اسمش برادرز، Tetris: Axis و Lost Legion UX ببینیم.

۸) لینک

[عکس: 2598926_693.jpg]

درست است که هنوز هم خیلی‌ها به لینک می‌گویند زلدا. اما همین که با دیدنش او را می‌شناسید، یعنی نینتندو در خلق یکی از ماندگارترین کاراکتر‌های تاریخ ویدیو گیم سربلند بیرون آمده. جالب اینکه نینتندو با سفر لینک به جهان‌های دیگر نیز مشکلی ندارد و حاضر نیست که قهرمانش فقط به دنیای هایرول محدود شود. به خاطر همین موضوع توانستیم شاهد حضور لینک در Sonic Lost World، سوپر اسمش برادرز، Super Mario RPG و حتی سول کالیبر نیز باشیم.
۷) شاول نایت

[عکس: 2598933_609.jpeg]

واقعا خیلی باید خاص و منحصر به فرد باشی تا خارج از دنیای بازی مستقل خودت، بازی‌ساز‌های دیگر نیز بخواهند در آثارشان حضور پیدا کنی. بله، در مورد شاول نایت صحبت می‌کنم. کاراکتر محبوب بازی مستقلی به همین نام که با ظاهر متفاوت و توانایی‌های جذابش توانست طرفداران خاص خودش را پیدا کند. همین محبوبیت بیش از حد باعث شد تا پای شخصیت شاول نایت به بازی‌هایی، چون Road Redemption، سوپر ماریو برادرز، Runbow و بلستر مستر زیرو نیز باز شود.


۶) ریو

[عکس: 2598930_173.jpg]

نمی‌شود در مورد مهمترین کراس اور‌های تاریخ صحبت کرد و حرفی از ریو سری استریت فایتر نزد. کاراکتری که در کنار رویارویی با مبارزان منحصر به فرد این بازی‌ها، جلوی قهرمانان و ضد قهرمانان مارول در Marvel vs. Capcom و حتی شخص ماریو نیز در سری بازی‌های سوپر اسمش برادرز ایستاده. ناگفته نماند که ریو در بازی‌های تکن و پاور رنجرز هم حضور داشته. حتی برای مدت کوتاهی، یک پاور رنجرز هم بوده.
۵) پک‌من

[عکس: 2598932_373.jpg]

پک‌من اولین کاراکتر نمادین تاریخ بازی‌های ویدیویی است و به قدری محبوب بود که بعد از این همه سال هنوز هم شاهد حضورش در بازی‌های مختلف هستیم. از کمئوهایش در بازی‌هایی، چون Tale of Destiny و ماریو کارت گرفته تا مبارزه‌اش با کاراکتر‌های تکن و استریت فایتر، نشان دهنده این است که پک‌من هنوز محبوبیتش را از دست نداده و در وقت‌هایی که روحی برای دنبال کردن و نقطه‌ای برای خوردن نداشته باشد، با حضورش در بازی‌های دیگر ما را سورپرایز می‌کند.


۴) مگامن

[عکس: 2598931_740.jpg]

دیگر کسی نیست که مگامن را نشناسد. حتی اگر بازی‌های خود این کاراکتر را بازی نکرده یا انیمیشن‌هایش را هم ندیده باشید، مطمئنم بالاخره در یکی از بازی‌های محبوبتان حداقل یک بار این پسر رباتی جذاب را دیده‌اید. جدای از وجود مجسمه مگامن در بازسازی رزیدنت ایول ۳، در طی این سال‌ها شاهد حضور این کاراکتر در Marvel vs. Capcom، سوپر اسمش برادرز، Street Fighter X Tekken و Onimusha Blade Warriors هم بودیم.
۳) دانکی کانگ

[عکس: 2598929_921.jpg]

دانکی کانگ نیز مثل اکثر کاراکتر‌های دیگر نینیتندو، جدای از بازی‌های خودش، سرکی هم در دنیای بازی‌های دیگر کشیده و تا می‌توانسته طرفدارانش را سورپرایز کرده. از ماریو کارت‌ها و سوپر اسمش برادرز گرفته تا سوپر ماریو پارتی، ماریو استرایکرز چارجد و Punch Out، دانکی کانگ در همه‌شان حضور پر رنگی داشته و به خوبی نشان داده که هنوز یکی از مهمترین شخصیت‌های دنیای جذاب نینتندو است.


۲) سونیک

[عکس: 2598934_642.jpg]

با اینکه چند سالی هست که بازی خیلی خوبی بر اساس شخصیت سونیک ساخته نشده، اما حضور این کاراکتر در بازی‌های مختلف، جلوی کم شدن محبوبیتش را گرفته. حضور سونیک در Virtua Striker، سوپر اسمش برادرز، Phantasy Star Online و حتی Christmas Nights into Dreams نشان داد که سونیک هنوز محبوبیتش را از دست نداده و هنوز هم بازی‌سازان دوست دارند از این محبوبیت برای به دست آوردن مخاطب بیشتر استفاده کنند.
۱) ماریو

[عکس: 2598925_884.jpg]

فکر نمی‌کنم کسی روی این کره خاکی وجود داشته باشد که نام ماریو به گوشش نخورده باشد. نه تنها خیلی از ما دنیای بازی‌های ویدیویی را با ماریو شناختیم، بلکه هنوز هم آثاری که براساس این کاراکتر ساخته می‌شوند، طرفداران خاص خودشان را دارند و به فروش خوبی دست پیدا می‌کنند. با این حال، نینتندو هم خوب بلد است که از این محبوبیت زیاد استفاده کند. چراکه آن‌ها سعی کردند با جای دادن ماریو در بازی‌های دیگری، چون Tennis سال ۱۹۸۹ یا Golf ۱۹۸۴، فروش آن‌ها را نیز تضمین کند. اما در کنار این‌ها، حضور ماریو در NBA Street V۳ بود که حسابی جلب توجه کرد و باعث شد تا طرفدران این کاراکتر به سمت بازی الکترونیک‌آرتز نیز جلب شوند.