ایران رمان

نسخه‌ی کامل: زنجان مرکز توجهات هفته
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هفته پانزدهم سوپر لیگ بسکتبال؛
زنجان مرکز توجهات هفته
در حالی که تیم های بسکتبال همیاری و مهرام مهمترین بازی هفته را در زنجان برگزار می کنند، بازی های سایر شهرها حساسیت خاصی را در بر ندارند.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم همیاری که در دور رفت با شکست مقابل مهرام از تهران خارج شد این بار در زنجان میزبان قهرمان دوره قبل است و فرصت خوبی برای بازگرداندن نتیجه دور قبل و بازنده فرستادن مهرام به خانه را دارد.

همیاری هفته قبل باخت بدی را مقابل پتروشیمی تجربه کرد که فرزاد کوهیان مهمترین علت آن را بد دفاع کردن تیم خود به خصوص مقابل بهترين بازيکن تيم حريف يعني سانی بچیروویچ می دانست.

در مقابل، تیم مهرام برد قاطعانه ای برابر البدر لنگ به دست آورده و با اضافه کردن السون که سابقه قهرمانی در لیگ حرفه ای NBA را هم دارد، شرایط بسیار مناسبی برای این بازی خواهد داشت.

مهرامی ها بعد از بازی با البدر از تاکتیک نداشتن تیم حریف در تمام دقایق بازی ناراحت بودند اما قطعا این هفته تیم تهرانی با چنین مشکل مقابل میزبان خود مواجه نخواهد بود.

*فرصت قشم برای خروج از بحران

تیم استقلال قشم که هفته ها است هیچ بردی در لیگ به دست نیاورده در دیدار مقابل صنایع ماهشهر بهترین فرصت را برای خروج از نوار باخت دارد هر چند بازیکنان صنایع با پیروزی مقابل دانشگاه آزاد در هفته قبل روحیه مضاعفی پیدا کرده اما وضعیت بازی رضا لطفی و مهرداد آتشی 2 بازیکن اصلی این تیم با توجه به مصدومیت مشخص نیست.

در دیگر بازی های این هفته گرگان بعد از 3 برد متوالی میزبان فولاد ماهان است و پتروشیمی بندر امام در خانه بازی آسانی مقابل نفت تهران خواهد داشت و البدر مقابل دانشگاه آزاد دیگر تیم تهرانی قرار می گیرد.

*برنامه بازیهای هفته پانزدهم لیگ:

پنجشنبه 28 دی ماه؛

همیاری زنجان، مهرام تهران ساعت 15:30

صنایع پتروشیمی، استقلال قشم ساعت 16
پتروشیمی بندر امام، نفت سپاها ن ساعت16

شهرداری گرگان، ماهان اصفهان ساعت 16

البدر کنگ، دانشگاه آزاد ساعت 16

*نبی پور و پچیرویچ موثر ترین بازیکنان هفته قبل

در پایان هفته چهاردهم لیگ، موسی نبی پور و سانی بچروویچ به طور مشترک موثر ترین بازیکنان هفته بودند و بچیروویچ با 26 امتیاز برترین امتیاز آور هفته نیز لقب گرفت.

محمد شاهسوند بازیکن صنایع پتروشیمی علاوه بر آمار دبل- دبل، با 15 ریباند، برترین ریباندر هفته بود فرید اصلانی از مهرام با 9 پاس گل بیشترین آمار پاس را داشت و مجید قاسم زاده بازیکن استقلال قشم برترین توپ ربای هفته با هفت توپ ربایی به شمار می رفت.

دیگو بازیکن خارجی زنجان هم با 10خطا بهترین خطا گیرنده هفته بود.

نبی پور، لاله زاده و شاهسوند تنها بازیکن هفته قبل بودند که آمار دبل- دبل را ثبت کردند.
*تغییر برنامه هفته آخر لیگ

طبق اعلام سازمان لیگ فدراسیون، هفته پایانی فصل عادی و سوپر لیگ به جای شانزدهم بهمن در روز 12 بهمن برگزار می شود تا تیم ملی فرصت کافی برای تمرین پیش از مسابقات غرب آسیا را داشته باشد./مح