ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پژمانفر: کاری مهمتر از مادر شدن برای زنان نیست
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
 

پژمانفر: کاری مهمتر از مادر شدن برای زنان نیست

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: باید به خانواده‌ها تاکید شود که کاری مهمتر از مادر شدن برای زنان وجود ندارد.
ایرنا: رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: باید به خانواده ها تاکید شود که کاری مهمتر از مادر شدن برای زنان وجود ندارد.
نصرالله پژمانفر در نشست قرارگاه مواسات و همدلی استان خراسان رضوی برای راه اندازی مرکز مردمی "نفس" به منظور جلوگیری از سقط جنین‌های سالم توسط والدین شرعی در روز ملی جمعیت افزود: فرهنگ اشتباه گذشته که فرزند کمتر را مساوی با زندگی بهتر تعریف می‌کرد هنوز در جامعه رواج دارد و شاهد هستیم که بسیاری از افراد مشکل مالی و مسکن ندارند ولی برای ازدواج هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و به همین دلیل برای تغییر نگرش به کار فرهنگی نیاز است.


[عکس: 2611997_873.jpg]
وی با اشاره به این که رهبر انقلاب اسلامی بر اساس شرایط کشور و موضوع کاهش جمعیت، ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت را مطرح کردند ادامه داد: در مقطعی موضوع کنترل جمعیت به عنوان یک سیاست کوتاه مدت نظام در نظر گرفته شد ولی خواسته یا ناخواسته این موضوع تاکنون ادامه پیدا کرد و اکنون کشور در حال مواجه شدن با یک بحران جدی است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: نتیجه این سیاست باعث شده است که هم اکنون با کاهش جمعیت در کشور مواجه هستیم و در سال‌های آینده نیز با کاهش نیروی جوان و افزایش میانگین سنتی جمعیت روبه‌رو خواهیم بود.
پژمانفر افزود: بر همین اساس و در مجلس نهم طرح "جمعیت و تعالی خانواده" با موضوع فرزندآوری مورد برسی قرار گرفت و در اولین جلسه رسمی مجلس یازدهم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی آن‌ را اعلام وصول کرد و اکنون در شورای نگهبان برای رفع برخی اشکالات قرار دارد به زودی این طرح ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: در این موانع جوانان برای تشکیل خانواده و فرزندآوری از جمله سربازی، تحصیل، مسکن و اشتغال مورد توجه قرارگرفته است و بر همین اساس کف حقوق سربازان در بودجه امسال بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به این که افراد متاهل نسبت با مجردان در شرایط مساوی استخدام، در اولویت قرار می‌گیرند گفت: همچنین موضوع مسکن برای دانشجویان متاهل یکی دیگر از مواردی است که در این طرح بر آن تاکید شده است.
پژمانفر افزود: از سوی دیگر بسیاری از خانواده‌ها که به دلایل مختلف نتوانسته اند فرزندی داشته باشند و بر همین اساس خدمات بیمه‌ای برای باروری و حل مشکل این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.
او با اشاره به این که ارزش والای مادر شدن در جامعه کمرنگ شده است اضافه کرد: باید به خانواده ها تاکید شود که کاری مهمتر از مادر شدن برای زنان وجود ندارد.
ینی اینقدر اینا وقیحن، تو زندگی خصوصی مردم هم سرک میکشن
به شما چه که وضع مالیش خوبه و ازدواج نمیکنه 
به شما چه که بچه دار نمیشه
از نظر شما زن ینی دستگاه جوجه کشی، مهم ترین وظیفه ی زن رو هم فهمیدیم چیه dfgh
شماها برید طرز فکرتون رو درست کنید
به جهنم که جمعیترو به کاهشه
مال مدیریت غلطه  azsx