ایران رمان

نسخه‌ی کامل: متخلفان ساختمان ساز دیگر آسوده نیستند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
متخلفان ساختمان ساز دیگر آسوده نیستند
سامانه جغرافیایی تخلفات ساختمانی مهمترین ابزار کنترلی در برخورد با متخلفان است که سال آینده رونمایی می شود و امید است تخلفات ساختمانی به صورت چشم گیری کاهش یابد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،رضا نگهبان،میر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران تاکید کرد: سامانه جغرافیایی تخلفات ساختمانی سال آینده رونمایی خواهد شد و اکنون نیز در حال طراحی است تا تمام آمار تخلفات بر روی نقشه های GIS قرار گیرد به صورتی که هم آراء اجرا شود و آراء اجرا نشده به شکل مشخص قابل رویت باشد.
وی ادامه داد: اجرای آرای ماده صد و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به عنوان یکی از مهمترین وظایفی است که در سال های اخیر با جدیت دنبال شده و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده تا متخلفان احساس امنیت نکنند.
وی تصریح کرد: علاوه بر فعال شدن نرم افزار اجرای آرای ماده صد و شناسایی آرای صادره از ابتدای بلدیه تاکنون راه اندازی سامانه جغرافیایی تخلفات ساختمانی نیز در دست اقدام است.
نگهبان اذعان داشت: این سامانه به شکلی در حال طراحی است که همه تخلفات بر روی نقشه GIS قرار گیرد و ابزاری باشد در جهت برخورد با متخلفان ساختمانی و امروز با وجود افزایش آرا طی سال های مختلف تنها 75 هزار رای بر زمین مانده و این در حالی است که چهار سال گذشته بیش از 300 هزار رای بدون رسیدگی وجود داشت.
مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران خاطر نشان کرد: اکنون شاهد آن هستیم که هیچ ارباب رجوعی برای پیگیری پرونده خود به کمیسیون ماده صد مراجعه نمی کند و همین موضوع نشان دهنده کاهش تخلفات و عدم دخالت کاربر در پرونده است و مراجعان جهت پیگیری هر مرحله از پرونده خود به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه نمی کند./ف