ایران رمان

نسخه‌ی کامل: جولان هیولای ۹۳میلیارد تومانی بنز در خیابان‌ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همشهری آنلاین: در سال ۲۰۱۷، مرسدس AMG Project ONE را معرفی کرد؛ یک هایپرکار با پیشرانه هیبریدی الهام‌گرفته از اتومبیل‌های فرمول یک که بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و سرعت خودرو را به بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.
به نقل از وب‌سایت نیواطلس، از آن روز، ۵ سال طولانی می‌گذرد، اما نسخه تولیدی این خودروی فوق‌اسپورت بالاخره به بازار آمد و به برگزاری پنجاه و پنجمین سالگرد گذاشتن سنگ بنای AMG در یکم ژوئن کمک کرد.
تحویل خودروی تولیدی در ابتدا برای اواسط سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده بود، اما مهندسان مرسدس-ای‌ام‌جی برای ساختن یک خودروی F۱ برای جاده که از دید قانون خیابانی باشد به مشکلاتی برخورد کردند. نه تنها از نظر قدرت، بلکه از نظر سر و صدای سختگیرانه فزاینده هم مشکل وجود داشت و مقررات آلایندگی که در مورد خودروهای مسابقه‌ای اعمال نمی‌شود هم به یک موضوع جدی تبدیل شد. البته این احتمال نیز وجود دارد که همه‌گیری کووید-۱۹ نیز نقش داشته باشد.
این خودروی دو سرنشینه موتور وسط که اکنون به سادگی مرسدس AMG ONE نامیده می‌شود، واجد شرایط فهرست قدرتمندترین خودروهای تولیدی جهان است. موتور ۱.۶ لیتری ۶ سیلندر  احتراقی و ۴ موتور الکتریکی آن مجموعا قدرت ۱۰۶۳ اسب‌بخار را به همراه دارند که خودرو را به حداکثر سرعت محدود به ۳۵۲ کیلومتر در ساعت می‌رساند. دو موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلوواتی به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهند، موتور سوم ۱۲۰ کیلوواتی مستقیما روی موتور V۶ با اتصال به میل لنگ نصب و یک موتور ۹۰ کیلوواتی در توربوشارژر ادغام شده است.
[عکس: 4683251.jpg]
مرسدس می‌گوید که فناوری ONE در واقع از برخی جهات فراتر از یک خودروی فرمول یک است.
[عکس: 4683252.jpg]
مرسدس می‌گوید، سرعت ONE می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت  برسد.
[عکس: 4683253.jpg]
طراحی بیرونی تا حد زیادی با پروژه ONE پنج سال پیش بدون تغییر به نظر می‌رسد، با یک مونوکوک فیبر کربن و کابین راننده بسیار جلو. طبق گزارش‌ها، طراحان و کارشناسان آیرودینامیک برای اطمینان از حداکثر نیروی رو به پایین که در سرعت‌های کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت وارد می‌شود و با سرعت افزایش می‌یابد، از نزدیک کار کردند.
[عکس: 4683254.jpg]
قیمت پایه این خودرو، از ۳ میلیون دلار شروع می‌شود و با افزایش آپشن‌ها، قیمت نیز بالاتر خواهد رفت.
[عکس: 4683255.jpg]
[عکس: 4683256.jpg]
[عکس: 4683247.jpg]
[عکس: 4683249.jpg]
[عکس: 4683250.jpg]
[عکس: 4683248.jpg]
خدا قسمت همه کنه xcvl