ایران رمان

نسخه‌ی کامل: وام تسهیل ازدواج به تصویب رسید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش سه نسل، سیدباقر پیشنمازی در نشست خبری صبح امروز گفت: به منظور اعتباربخشی و ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج و تاسیس بنیاد خانواده هرگونه صدور پروانه در چارچوب هیئت وزیران صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون 20 جلسه کارشناسی تشکیل شده و برنامه‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس ستاد هفته ازدواج با بیان اینکه تدارک برنامه خانواده پرنشاط از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه ‌است، اظهار داشت: ایجاد زمینه‌‌هایی که منجر به تقویت شادابی و نشاط خانواده‌ها شود در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که یکی از آنها ایجاد پورتابل خانواده با نشاط است.

وی با بیان اینکه مهندسی ازدواج یکی دیگر از برنامه‌های است، خاطرنشان کرد: در آستانه انعقاد قرارداد برای مهندسی جشن‌های ازدواج هستیم همچنین اعلام آمادگی در تولید سریال و فیلم خانوادگی برای ارائه الگوهای صحیح انتخاب ازدواج داریم.

وی افزود: شناسایی و بسیج امکانات کشور در پشتیبانی ازدواج جوانان و فراهم کردن فضای بحث و تبادل نظر برای تسهیل ازدواج و ظرفیت‌سازی برای شبکه فعالان ازدواج در حال ساماندهی است.

پیشنمازی با اشاره به ماده 43 برنامه پنجم توسعه تصریح کرد:‌ قانونگذار برای تسهیل امر ازدواج بر فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرده است تا با تعیین معیارها برای این رویکرد امر ازدواج تسهیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وام ازدواج به رقم 3 میلیون تومان برای هر نفر افزایش یافته است و امکانات لازم، سالن، تدارکات و... نیز در اختیار مزدوجان پرسنل دولت قرار می‌گیرد. البته بانک مرکزی به برخی از بانکهایی که امکان پرداخت وام‌دهی بیشتری دارند پیشنهاد کرده تا سقف 5 میلیون به هر نفر وام بدهند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان درباره هفته ازدواج اظهار داشت: از بیست و هفتم مهرماه همزمان با سالگرد میلاد حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) مراسم هفته ازدواج برگزار می‌شود. شعار این جشنواره ازدواج آگاهانه، به هنگام و آسان است که باعث پایداری خانواده ها می‌شود.

وی ادامه داد: ‌این جشنواره با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، دفتر امور زنان ریاست جمهوری، دفتر نهاد نمایندگی ولایت فقیه، وزارت آموزش و پرورش و چند سازمان دیگر برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ساماندهی سایت‌های همسرگزینی توضیح داد: از زمان تصویب آئین‌نامه در دولت تمام مراکز تلفنی و مجازی همسریابی ۶ ماه فرصت دارند تا خود را با آئین‌نامه تطبیق دهند. بعد از این مدت ما مراکز دارای پروانه را به مردم معرفی می‌کنیم.

وی افزود: این مراکز برای این نیست که تمام ازدواج‌ها از این طریق صورت گیرد بلکه برای افرادی که مشکلاتی در امر ازدواج داشته‌اند و یا به دلایلی همسر خود را از دست داده‌اند است.

پیشنمازی خاطرنشان کرد: جامعه ما در برابر امواج غربی تاکنون بدون آسیب در امر ازدواج نبوده است و از سوی دیگر رابطه معناداری میان کاهش دخالت اولیاء و افزایش آمار طلاق وجود دارد.