ایران رمان

نسخه‌ی کامل: چرا اعتبارات حمل و نقل عمومي پرداخت نمي‌شود؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سوال عضو کميسيون صنايع مجلس از دولت؛
چرا اعتبارات حمل و نقل عمومي پرداخت نمي‌شود؟
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي مهم ترين عامل آلودگي هواي تهران را تردد بالاي خودروها دانست و گفت: متاسفانه آلودگي هوا در تهران به يک امر طبيعي تبديل شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، حسين گروسي افزود: بيشتر خودروهاي شخصي که در تهران تردد مي کنند از شهرهاي اطراف وارد اين شهر مي شوند، چرا که بسياري از مردم تهران از مترو استفاده مي کنند.
وي با اشاره به لزوم توسعه متروي تهران به شهرهاي اطراف از جمله شهريار ، اسلام شهر و ملارد، اظهارداشت: مشکل آلودگي هواي تهران با بسته هاي مديريتي در دو بخش مديريت ترافيک و نيروي انساني بر طرف خواهد شد.

گروسي با تاکيد بر گسترش دولت الکترونيک به منظور کاهش ترددهاي درون شهري و برون شهري به عنوان يکي از راهکارهاي کاهش آلودگي هوا، تصريح کرد: تحقق دولت الکترونيک، موضوع مهمي است که از سوي دولت بايد مورد بازنگري قرار گيرد.

وي با طرح اين سوال از دولت که چرا اعتبارات مصوب مجلس و بودجه قانوني حمل و نقل عمومي به مديريت شهري پرداخت نمي شود؟ گفت: 20 الي 30 درصد مشکلات کشور به دليل تحريم هاست ولي بقيه موارد به دليل مشکلات مديريتي است.

گروسي با بيان اين که اعتبارات مصوب مجلس از محل بودجه تامين نمي شود بلکه بايد از محل بودجه در کشور پرداخت شود، افزود: بايد از دولت سوال شود چرا اين اعتبارات را که در قالب بودجه داخلي کشور قابل پرداخت است،نمي‌پردازد؟

وي با اعلام اين که تاکنون سه مصوبه به منظور اتصال متروي تهران به شهريار، قدس و ملارد ارائه شده که توجهي به آن ها نشده، اضافه کرد: در صورت اجراي اين مصوبات از ميزان سفر به تهران با خودروي شخصي به ميزان قابل توجهي کاسته خواهد شد.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در پايان خاطرنشان کرد: گسترش امکانات حمل و نقل عمومي و امکان استفاده از وسايل نقليه عمومي براي تمامي مردم، در کاهش بار ترافيک و در نتيجه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگي هواي تهران موثر است./ل