ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اهالی شهرک زیتون در سرخه حصار سال هاست در انتظار خانه دار شدن
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اهالی شهرک زیتون در سرخه حصار سال هاست در انتظار خانه دار شدن
اهالی شهرک زیتون بعد از گذشت 27 سال که سندهای 6 دانگ خود را برای خانه دار شدن دریافت کرده اند هنوز در انتظار خانه دار شدن هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهرک زیتون در محله سرخه حصار در شرق تهران سالهاست که چشم انتظار مساعدت مسئولانی است که هر روز بهانه هایی در سر راه شهروندانی گذاشتند که روزی که این زمین ها را از وزارت کشاورزی می خریدند در آرزوی خانه دار شدن بودند.
گفتنی است، 4 هزار نفر که بالغ بر 25 هزار خانوار هستند که بعد از گذشت سال ها هنوز هم بلاتکلیف و بی خانه هستند.
آقای م-م که چندین سال است هر پنجشنبه در این محله حضور پیدا می کند تا شاید گره از مشکل کوچکشان باز شود.
پیرزنی با چشمان اشک آلود آنقدر دلش پر است که بی وقفه از نامه نگاری های این سالها برایمان می گوید و دیگر صبرش تمام شده در این سالها خانه بدوش آنقدر عرصه را برایش تنگ کرده که دیگر اشک ریختن در میان ازدحام جمعیت هم برایش مهم نیست.
آقایی که بیشتر در جریان نامه نگاری هاست می گوید بعد از کلی نامه نگاری آقای استاندار دستور 30 درصد ساخت و 70 درصد فضای سبز داشته باشند اما با این همه هنوز شهرداری برای دادن جواز کاری نکرده و این افراد بلاتکلیف در انتظار یاری مسئولین هستند که این گره کوچک را که برای آنها دیگر مثل غده ای بدخیم شده درمان کرد.
اگر چه مشکلات شهرک زیتون دیگر تبدیل به داستان طولانی شده که کلاف سر در گم نیست و دیوان عدالت هم رای به شهروندانی داده که سند در دست داده اند و ارگان هایی مانند منابع طبیعی و محیط زیست محکوم شده و حق به مالکین شهرک زیتون داده شده و طی سال های گذشته دستورات متعددی برای حل مشکلات این افراد صادر شده اما در نهایت به نتیجه مشخص نرسیده است.
لازم به ذکر است تعداد زیادی از مالکان در طول سال های اخیر فوت شده اند و هم اکنون وارثان آنها پیگیر رفع مشکلات هستند./ز