ایران رمان

نسخه‌ی کامل: عضویت دانش آموزان برگزیده لبنان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش ?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
عضویت دانش آموزان برگزیده لبنان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
در دیدار دانش آموزان لبنان برگزیده اولین المپیاد زبان فارسی با دانش آموزان نخبه انجمن اسلامی شهر تهران این 10 دانش آموز لبنانی به عضویت افتخاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان درآمدند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گروه 10 نفره دانش آموزان لبنانی برگزیده اولین المپیاد علمی زبان فارسی متشکل از 9 دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر به همراه مربیان خود در محل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران با دانش آموزان نخبه تهران نشست صمیمانه برگزار کردند.
از موضوعات مهم بررسی شده در این نشست اردوهای جهادی و تشکل های دانش آموزی در مدارس و روش های خودارتقایی بود که چگونگی اجرای آن در مدارس لبنان مورد تبادل نظر قرار گرفت.
در ادامه این نشست خدیجه طالب مدرس زبان فارسی در لبنان به تشریح چگونگی اجرای اولین المپیاد زبان فارسی در لبنان پرداخت و گفت: این المپیاد در بین بیش از 5 هزار نفر دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه مدارس المهدی(عج) برگزار شد.
طالب ادامه داد: در مرحله اول این المپیاد 100 نفر انتخاب شدند که پس از انجام مسابقه شفاهی(خلاصه گویی داستان به زبان فارسی) 10 دانش آموز شامل 9 نفر دانش آموزان دختر و یک نفر دانش آموز پسر برگزیده شدند که جایزه آن ها سفر به کشور ایران بود.
وی با بیان این که ایران کشوری پیشرفته در زمینه های مختلف علمی است و کشور لبنان سعی جدی در گسترش روابط علمی بین دو کشور دارد اضافه کرد: طبعا یادگیری زبان فارسی در توسعه این روابط نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.
مدرس زبان فارسی در لبنان با اشاره به این که 4 سال است که زبان فارسی در مدارس المهدی(عج) لبنان تدریس می شود گفت: در ابتدا در این مدارس زبان فرانسه تدریس می شد اما با نظر اولیاء و همکاری رایزن فرهنگی ایران در بیروت زبان فارسی جایگزین زبان فرانسه شد.
طالب از تدریس زبان فارسی به زبان آموزان توسط 30 مدرسه آزاد آموزش زبان در لبنان خبر داد و گفت: برخی از مدارس رسمی و خصوص لبنان نیز آمادگی خود را برای تدریس زبان فارسی به عنوان زبان اختیاری اعلام نموده اند./ز