ایران رمان

نسخه‌ی کامل: آرمسترانگ: حکمی که برایم صادر شده برابر اعدام است
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آرمسترانگ: حکمی که برایم صادر شده برابر اعدام است
اسطوره ی دوپینگی دوچرخه سواری اعلام کرد محرومیت مادام العمر برای وی حکم مجازات اعدام را دارد، با این حال او به شدت خواهان بازگشت به ورزش است.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری روئیترز، لانس آرمسترانگ که گفته می شود عجیب ترین و پیچیده ترین رژیم غذایی استفاده از مواد نیروزا در تاریخ ورزش جهان را مورد استفاده قرار داده است پس از اعتراف به این موضوع مادام العمر از حضور در ورزش دوچرخه سواری محروم شد و می گوید شنیدن این حکم برایش حکم همانند شنیدن حکم اعدام است و اما بسیار دوست دارد دوباره به میادین ورزشی باز گردد. لانس آرمسترانگ روز 5 شنبه در پر بیننده ترین برنامه ی گفتگو محور جهان پس از مدتها سکوت در ارتباط با اتهامات وارده به او به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد و هنگام ایراد اعترافاتش به شدت توانست احساسات خود را کنترل کند و سرانجام شروع به گریه کرد.
وی همچنین در خلال مصاحبه گفت: سخت ترین کار برای او زمانی بوده که مجبور شده به فرزندانش بگوید اتهامات وارده صحت دارد و همچنین اعتراف کرد تحمل دیدن چهره ی مادرش پس از شنیدن اینکه اتهامات واقعی بوده برایش غیر قابل تحمل بوده است.

وی اعلام کرد شرم آورترین لحظه نیز برای او زمانی بوده که می بایست با این همه رسوائی و اتهامات وارده باید در مؤسسه حمایت از بیماران سرطانی که افتتاح کرده است حضور پیدا می کرد.

آرمسترانگ در این رابطه گفت: بزرگترین گناهی که مرتکب شده ام خیانت به تمام آنهایی بود که از من حمایت می کردند و هر آنچه به آنها می گفتم را واقعیت محض می دانستند. این بزرگترین جرم من بود.

این مصاحبه در 2 قسمت پخش شد و منتقدان با دیدن قسمت اول اعلام کردند که آرمسترانگ هیچ صحبتی در ارتباط با پشیمانی نکرده است اما با پخش قسمت دوم مصاحبه نظر عموم مردم عوض شد. او در قسمت پخش شده در روز جمعه به شدت از رفتار خود ابراز ندامت و پشیمانی کرد.

او در این مصاحبه اعلام کرد استحقاق آنرا دارد که برای چندین سال محروم شود. چرا که تنها با کمک استفاده از مواد نیرو زا توانسته 7 عنوان تور دو فرانس خود را بدست آورد اما مسؤلان به چند سال اکتفا نکردند و او حالا مادام العمر از حضور در ورزش دوچرخه سواری محروم است.

آژانس مبارزه با دوپینگ کشور آمریکا تصمیم گرفت او برای همیشه محروم شود اما آرمسترانگ احساس می کند این جریمه خیلی سنگین است.

وی در این رابطه گفت: من نمی گویم این محرومیت ناعادلانه است، تنها می گویم که کمی متفاوت است چرا که در طول تاریخ ورزش چنین حواشی تا به حال چندین بار دیده شده و هیچ بار به سنگینی محرومیت من نبوده است.

وی در ادامه افزود: من استحقاق آن را دارم که تنبیه شوم اما احساس می کنم امضای حکم اعدامم (محرومیت مادم العمر) درست نیست و من تا این حد گناه کار نبوده ام.

این ورزشکار 41 ساله اعلام کرد: هیچ تمایلی با بازگشت به ورزش حرفه ای ندارد و تنها می خواهد در رقابت هایی که از شرکت در آنها محروم شده است شرکت کند اما با این حال می داند که شانس هایش بسیار کم خواهد بود.

وی گفت: با این مجازات من باید با همه چیز خداحافظی کنم شاید در 50 سالگی می خواستم در دوی ماراتون شرکت کنم، حالا می توانم؟ نه! آیا این خیلی زیاد سنگین نیست.

آرمسترانگ البته در این مصاحبه گفت که پس از بازگشت به ورزش در سال 2002 هرگز دیگر از مواد نیروزا استفاده نکرده است و رشوه دادن به آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا را نیز رد کرد و مردود خواند.

بخش دوم مصاحبه بسیار احساسی تر از بخش اول بود بیشتر به مسائل شخصی و احساسی او معطوف بود.

او گفت: پسرم آنقدر به من اعتماد داشت که هرگز از من نپرسید پدر درست است یا خیر اما من به اعتماد او نیز خیانت کردم./آق