ایران رمان

نسخه‌ی کامل: برگزاری 8 هزار دوره آموزشی تجسس و نجات برای 2 هزار جوان هلال احمر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برگزاری 8 هزار دوره آموزشی تجسس و نجات برای 2 هزار جوان هلال احمر
معاون دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری 8 هزار دوره آموزش مقدماتی تجسس و نجات در کوهستان برای حدود 2 هزار جوان عضو این جمعیت خبر داد.

محمد حسین جوادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دوره های آموزشی تجسس و نجات در کوهستان در 5 مرحله برگزار می شود گفت: هر مرحله دارای 4 دوره است که دوره نخست آن برای 2 هزار جوان عضو جمعیت هلال احمر با محوریت جمعیت های استانی برگزای شده است.
وی با یادآوری اینکه دورهای آموزشی یاد شده با همکاری فدراسیون کوهنوردی برگزار می شود، کمک های اولیه در کوهستان، نقشه خوانی و کار با قطب نما، بقا در کوهستان و تجهیزات شناسی در کوهستان را از موضوعات دوره های آموزشی برگزار شده عنوان کرد.
* اعطای حکم رسی به اعضا
جوادی تصریح کرد: 2 هزار جوان دختر و پسر عضو جمعیت هلال احمر با طی مرحله نخست آموزش مقدماتی تجسس و نجات در کوهستان، موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره حکم رسمی از فدراسیون کوهنوردی که مورد تایید سازمان وزارتخانه ها و نهادهای داخلی و خارجی است، شده اند.
معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مرحله دوم این آموزش ها به مربی گری درجه 3 نقشه خوانی و کار با قطب نما و اصول کوهپیمایی و کوهنوردی عمومی اختصاص دارد افزود:پیش بینی می شود حدود یک هزار تا یک هزار و 500 نفر از اعضا موفق به طی این دوره شوند.
*ایجاد اشتغال برای جوانان عضو
وی درباره نحوه انتخاب اعضا برای طی دوره های آموزشی مرحله دوم گفت: اعضایی که مرحله نخست را طی کرده و پایبند به اصول و اهداف بشردوستانه به ویژه خدمات داوطلبانه باشند را شناسایی، انتخاب و از طریق استان ها برای شرکت در مرحله دوم آموزش ها معرفی می شوند.
جوادی یادآور شد: اعضایی که مرحله دوم آموزشها را طی کنند می توانند پس از گذراندن دوره باز آموزش با حکم فدراسیون کوهنوردی به درجه مدرسی این فدراسیون نایل شوند.
جوادی ادامه داد:همچنین با اعطای درجه مدرسی به اعضای جوان جمعیت هلال احمر برای برگزاری دوره های آموزشی در سال های آینده نیازی به مدرسان خارج از جمعیت نخواهد داشت./ف