ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ضرورت تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در مدارس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
وزیر آموزش و پرورش تاکيد کرد:
ضرورت تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در مدارس
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تنوع مسئولیت‌هایی که سازمان دانش‌آموزی به دانش‌آموزان واگذار می‌کند حضور تشکیلات سازمان در مدرسه کمک خوبی برای معاون پرورشی است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: با توجه به تنوع مسئولیت‌هایی که سازمان دانش‌آموزی به دانش‌آموزان واگذار می‌کند حضور تشکیلات سازمان در مدرسه کمک خوبی برای معاون معاون پرورشی است تا می‌توانید به دانش‌آموزان مسئولیت واگذار کنید و فعالیت‌ها را با محوریت آنان جلو ببرید. در حقیقت سازمان باید در 90 نوار مرزی حضور فعال داشته باشد و بچه‌ها را وارد میدان کند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید به نقش محوری معاونت پرورشی و فرهنگی بیان داشت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سازمان دانش‌آموزی می‌توانند کارهای مشترک خوبی را اجرا نمایند به عنوان مثلا سازمان دانش‌‌اموزی ظرفیت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب‌های کانون می‌باشد باید برای توسعه کتاب‌خوانی و ترویج کتاب‌های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با محوریت معاونت پرورشی و همکاری سازمان دانش‌آموزی گام جدی برداشته شود.
حاجی بابایی ضمن اعلام نظر در خصوص شیوه‌نامه شورای برنامه ریزی استان‌ها گفت:‌برنامه های استانی را با محوریت شورای برنامه ریزی استان و با حضور مدیرکل استان طراحی و اجرا کنید البته دقت کنید که برنامه‌های ملی و بنیادین آموزش و پرورش در تمامی این مراحل مدنظر همگان باشد و از آن غفلت نگردد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: معاونت پرورشی فرهنگی باید ضمن مشخص نمودن دقیق وظایف معاونین و مربیان پرورشی مدرسه تمامی فعالیت‌های فوق برنامه‌ای را نیز مدیریت و سامان دهد انتظار آن است که معاونت پرورشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان دانش‌آموزی دهه مبارک فجر را سرآغاز یک حرکت منسجر برای رونق این فعالیت‌ها قرار دهند تاکنون اکثر ظرفیت خود را وارد مدرسه نماید و کتاب‌ها فیلم‌ها و محصولات کانون در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و برای ترویج این کتاب‌ها که مورد توجه مقام معظم رهبری است فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد./ل