ایران رمان

نسخه‌ی کامل: کشتی‌های بیگانه منتظر دریافت گازوئیل‌های قاچاق شده از ایران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
فرماندهی مرزبانی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛
کشتی‌های بیگانه منتظر دریافت گازوئیل‌های قاچاق شده از ایران
فرمانده مرزبانی کشور گفت: تعداد متعددی از کشتی‌های کشورهای بیگانه در آب‌های آزاد لنگر انداخته و منتظر خرید گازوئیل‌های قاچاق شده از ایران هستند.
سردار ذوالفقاري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در تشريح خبر فوق گفت: مرزداران و مرزبانان غيور جمهوري اسلامي ايران در تمامي نقاط و نوارهاي مرزي با استفاده و به کارگيري تجهيزات الکترونيکي و اپتيکي در حال رصد شبانه روزي مناطق مرزي و کنترل تردد کاميون‌هاي ترانزيتي و شناورهاي حامل سوخت هستند.



اين مقام ارشد مرزباني در ادامه ضمن اشاره به افزايش قاچاق سوخت در سطح مرزي کشور اذعان داشت: با وجود اين که قاچاق سوخت در تمامي نقاط مرزي به ويژه جنوب کشور افزايش يافته است ولي دريابانان و مرزداران هميشه در صحنه اجازه خروج گازوئيل و ساير انواع مواد سوختي را نخواهند داد.






*نبود تمهيدات کشاورزي و دامداري يکي از عوامل قاچاق سوخت
سردار ذوالفقاري افزود: يکي از دلايلي که مرز نشين را به قاچاق سوخت سوق مي‌دهد نبودن امکانات کافي و تمهيدات لازم براي ادامه شغل مرزنشينان به کشاورزي و دامداري است، چرا که مشاهدات نشان مي‌دهد که مرزنشينان خود بيشتر مايل به پرداخت به شغل اجدادي خود هستند.

فرمانده مرزباني کشور درادامه اظهار داشت: به طور کاملا مشهودي مشاهده گرديده که اکثريت مرزنشينان خود مايل به همکاري با مرزداران هستند و در اين خصوص در رابطه با نيت صادقانه آنان مي‌توان به شرکت مرزنشين در ثبت نام براي عضويت نيروهاي مرزباني اشاره کرد.




*اختلاف فاحش قيمت سوخت در داخل و خارج کشور
سردار ذوالفقاري با اشاره به اختلاف فاحش قيمت سوخت در داخل و خارج از کشور اعلام کرد: عامل ديگري که موجب افزايش رغبت منفعت طلبان و سودجويان به قاچاق سوخت مي‌گردد اختلاف فاحش آن در داخل و خارج کشور است چرا که قيمت خريداري شده در داخل کشور 300 تا 350 تومان بوده و قيمت فروش آن در خارج از کشور به 3 هزار تومان نيز مي‌رسد.



اين مقام ارشد مرزباني در پايان خاطر نشان کرد: در اين خصوص نيز با وجود اينکه کشتي‌هاي کشورهاي همسايه و بيگانه در آبهاي آزاد لنگر انداخته و همچون دلالان اقتصادي آماده خريد سوخت‌هاي قاچاق کشورمان هستند، ولي دريابانان با تلاش خود توانسته‌اند نسبت به سال گذشته 85 درصد کشفيات سوخت را افزايش دهند و کشتيان خريدار سوخت قاچاق را در انتظار بگذارند.