ایران رمان

نسخه‌ی کامل: نظام رتبه‌بندي؛ عامل پويايي معلمان است
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي :
نظام رتبه‌بندي؛ عامل پويايي معلمان است
عضو كميسيون آموزش وتحقيقات مجلس،گفت: نظام رتبه‌بندي معلمان، عاملي براي پويايي و به روز بودن انديشه معلمان است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از خانه ملت، درباره ضرورت تدوين نظام رتبه‌بندي معلمان، افزود: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه بر اساس آموزه‌هاي ديني جامعه تدوين شده و حاصل ۵ سال تلاش كارشناسان و دانشمندان حوزه تعليم وتربيت است، روش‌هاي مستقيمي براي رسيدن به اهداف نظام تعليم و تربيت درنظر گرفته شده است.

نماينده مردم تربيت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: به طور حتم معلم تنها كسي است كه مي‌تواند سند تحول بنيادين را در مدرسه اجرايي كند، چراكه معلم معمار روح جامعه اسلامي است و به تعبير حضرت امام(ره) كليد سعادت جامعه در دست وي است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، با اظهار تاسف از اينكه در ۳۳ سال گذشته نگاه جامعه به معلمان با نگاه قرآن و اهل بيت عليهم السلام فاصله داشته است، تصريح كرد: مسئولان نظام تعليم و تربيت جايگاهي كه بايد در ابعاد مختلف براي معلم درنظر گرفته شود را به دست فراموشي سپرده‌ و نسبت به آن كم توجهي داشتند.

وي، تاكيد كرد: در طراحي نظام رتبه‌بندي معلمان، قرار است معلمان مانند هيات علمي دانشگاه‌ها رتبه‌بندي شوند كه در واقع اين نظام رتبه‌بندي، عاملي براي پويايي و به روز بودن انديشه معلمان است.

خسروي‌ سهل‌آبادي، با تاكيد بر اينكه در نظام رتبه‌بندي معلمان، مزاياي حقوقي و سطح تدريس معلمان ارتقا مي‌يابد، افزود: عزم وزير آموزش وپروش، كميسيون آموزش وتحقيقات مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر اين است كه اين مهم را با بررسي عميق و كارشناسانه اجرايي كند و بدون شك اگر نظام رتبه‌بندي معلمان عملي شود گام بزرگي در آموزش وپرورش كشور برداشته خواهد شد.

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس نهم، مطرح كرد: اگر بتوانيم ۱۲ سال فرزندان جامعه اسلامي را كه سرمايه‌هاي اصلي كشور هستند به دست نخبه‌ترين معلمان جامعه بدهيم بسياري از هزينه‌ها براي مبارزه با اعتياد، بزهكاري و تخلفات و جرايم در جامعه كاهش مي‌يابد.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، تاكيد كرد: تقريبا ۶ ماه است كه بحث‌هاي روز مجلس به موضوعات اقتصادي و تورم اختصاص يافته است؛ البته بدون شك اين موضوع جايگاه مهمي در كشور دارد اما بنا به گفته علامه جعفري، اگر به اندازه قطرات اشكي كه از چهره بشريت براي گرسنگي و مسايل مادي ريخته مي‌شود يك دهم نيز براي فرهنگ و معرفت ريخته مي‌شد هيچ گرسنه‌اي در زمين وجود نداشت.

عضو كميسيون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي، تنها راه حل مشكلات اقتصادي را رفع معضلات فرهنگي خواند و گفت: امروزه در موضوعات فرهنگي كمتر ورود پيدا كرده‌ايم كه ضروري است به اين مهم نيز بيش از پيش توجه شود./ل