ایران رمان

نسخه‌ی کامل: هنوزم می توان اشکی ز روی گونه ای برچید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هنوزم می توان اشکی ز روی گونه ای برچید
خوب که چشم باز می کنم گوشه ی چشمم را پر از تمنا می بینم، صدایی گرم که از پشت آوارهای احساس مرا می خواند


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هنگامی که صفحه روزگار را ورق می زنم و از بین تمام نگاه ها، نگاهم گره می خورد در دو چشم ملتمسی که شیطنت کودکانه اش پشت قاب روی دیوار جا مانده .... تمام دنیا و حرف هایم پر از صدای سکوت او می شود.
همه ی اندیشه ام می دود به پای حقیقت جمله ای از نگاه مردی بلند؛ دنیا بستر خواب و خور و خشم و شهوت است و زندگی نگریستن در چشم کودک یتیمی است که از پس پرده ی شوق به تو می نگرد.

چگینی قائم مقام معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اکرام ایتام برگرفته از الگوهای دینی است و ریشه در سیره ائمه معصومین دارد، گفت: امروز 631 هزار حامی،‌ حمایت 250 هزار یتیم تحت حمایت این نهاد را بر عهده دارند که برای هر یتیم 2.4 نفر حامی وجود دارد.

وی ادامه داد: 6 هزار و 700 نفر از ایتام زیر 18 سال نیز به حامی نیاز دارند.

کمیته امداد سال گذشته 104 میلیارد تومان توسط حامیان جذب کرد و به یتیمان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در طرح اکرام ایتام، ورودی و خروجی حامی وجود دارد اظهار داشت: هر نفر می تواند با پرداخت ماهیانه 20 هزار تومان حامی یک یتیم شود و یک سال یا بیشتر حمایت آن را بر عهده داشته باشد.

چگینی با اشاره به اینکه وجود ارتباط نزدیک بین حامی و یتیم با نظارت مددکار یتیم صورت می گیرد ادامه داد: به دلیل جلوگیری از وابستگی بین حامی و یتیم و پرهیز از بروز مسائل و مشکلات پیش بینی شده تنها در صورت تشخیص مددکار ارتباط بین آنها برقرار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حداقل حمایت حامی، ایجاد حس وجود یک پشتیبان و حامی است که اعتماد به نفس و احساس امنیت را برای یتیم به ارمغان می آورد.

برای گشودن پنجره ای رو به بلندای آفتاب باید خورشید شد باید در امتدا سرو بودن سایه ای شد برای گل های باران خورده ی دشت، می توان خواب کودکانه ی شهر قاصدک ها را تعبیر کرد.

می توان رهگذری بود نه فقط در دیده، می توان سنگ بنایی کاشت که در آن شوق به وصال حقیقت شتافت./ز

گزارش از محبوبه بابارحیم