ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مصالحه 57 درصد پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره گلستان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس ، سرهنگ پاسدار "عسگر ساوري" طي ،مشاوره و راهنمايي را يك راهبرد نيرومند در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دانست كه مي تواند سهم عمده اي در حفظ نظم و امنيت داشته باشد و اين مي طلبد كه تمامي سازمان هاي دولتي وغير دولتي در ايجاد مراكز مشاوره و كيفي سازي آن تلاش نمايند.
وي در ادامه افزود، نيروي انتظامي نيز به دليل ارتباط ملموس سازماني با مجرمين و بزهكاران اجتماعي از اطلاعات غني و منحصر به فردي برخوردار است كه اين ويژگي ايجاد مراكز مشاوره به عنوان مراكزي كه بتواند به صورت علمي و كار آمد در مسير حفظ نظم و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي قدم بردارد را دو چندان مي كند.
سرهنگ ساوري گفت: مهمترين و اساسي ترين و حمايتي ترين هدف اين مراكز همانا حفظ بقاء و بهسازي نهاد خانواده است كه با استواري واستحكام نهاد خانواده، پيشگيري اجتماعي تحقق مي يابد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گلستان در ادامه در خصوص عملكرد اداره مشاوره و دواير مددكاري اجتماعي در اين انتظامي در هفت ماه گذشته از سال جاري ، از ارائه 2290 مورد خدمات مشاوره اي در مركز مشاوره و مددكاري و 3866 مورد خدمات مشاوره اي توسط مددكاران كلانتري هاي سطح استان به مراجعه كنندگان خبر داد .
وي در تشريح اين خبر افزود، از اين تعداد خدمات ارائه شده 931 مورد مشاوره انتظامي ، 234 مورد خدمات روانسنجي و 444 مورد خدمات مددكاري به مراجعه كنندگان ارائه شده است .
اين مقام انتظامي با اشاره به عملكرد دفاتر مددكاري كلانتريهاي تابعه ادامه داد، طي مدت مذكور تعداد 3866پرونده به مشاورين و مددكاران مستقر در كلانتريها ارجاع شد كه در نهايت 57 درصد از پرونده هاي ارجاعي توسط مشاورين و مددكاران به سازش و مصالحه ختم شد.
معاون اجتماعي پليس استان گلستان افزود : مشكلات خانوادگي ، نزاع و همچنين مشكلات حقوقي بيشترين پرونده هاي ارجاعي به مددكاران مستقر در كلانتريها بوده است .
سرهنگ"ساوري "در در پايان با اشاره به اينكه پليس بهترين مشاور و مددكار براي مردم است گفت: همشهريان محترم مي توانند همه روزه صبح و بعد از ظهر از خدمات مركز مشاوره به صورت حضوري و غير حضوري استفاده نمايند و در اين راستا شماره تلفن 2341771-0171 آماده پاسخگويي به سوالات همشهريان محترم است./ف