ایران رمان

نسخه‌ی کامل: شوک جدید مرسدس بنز به بازار+تصاویر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
این خودروساز آلمانی رده بالا با رونمایی از جدیدترین تولید خود همه را شوکه کرد. یعنی حتی کسانی هم که آنقدرها خودروباز نیستند نتوانستند از نگاه به این خودرو بگذرند و تحویلش نگیرند. بنز در تولید این خودرو تقریبا تمام مرزها و چهارچوب‌های خود در طراحی را شکسته و به دامنه‌های گسترده‌تری از خلاقیت نفوذ کرده‌است.

بنز در تولید این خودرو حتی در رنگ‌های به کار برده شده در این خودرو سنت‌شکنی کرده و از طیف‌هایی استفاده کرده که خود به خود جذابیت بیشتری به ماشین‌ها هدیه می‌دهند. بنز جدیدترین خودرویش را SLS نام گذاشته است و آنرا با رنگ‌های نظیر فیروزه‌ای متالیک یا بنفش و زرد براق و آینه‌ای رونمایی کرده‌است.

نکته جالب و جذاب در SLS اما نه رنگ آن است نه چهره بسیار خشن و جذابش؛ بلکه جذابیت آن این است که SLS اولین خودروی تمام برقی شرکت بنز به حساب می‌آید. این خودرو با وجود اینکه تمام‌برقی‌است اما قدرت و عظمتی دارد که خیلی از خودروهای بنزین‌سوز از آن بی‌بهره‌اند. این موتور باعث می‌شود که بنز SLS بتواند در مدت زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هم پیش رود. به بیان ساده‌تر این خودرو در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از حالت ثابت به آخرین حد از سرعت خود برسد.
بنزین در اواسط سال ۲۰۰۹ خبر داده بود که در حال کار بر روی یک خودروی برقی و آن موقع قول داد که ۳ سال دیگر این خودرو را به جهان معرفی کند.
این شرکت بزرگ خودروسازی اما خوش‌قولی کرد و زودتر از سال ۲۰۱۲ این خودرو را معرفی کرد.

معجزه بنز اما این است که در خودرو برقی خود موتوری کار گذاشته که ۷۴۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و این برای یک خودروی برقی باورنکردنی به نظر می‌آید.
این موتور باعث می‌شود که بنز SLS بتواند در مدت زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هم پیش رود. به بیان ساده‌تر این خودرو در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از حالت ثابت به آخرین حد از سرعت خود برسد.
برای اینکه قدرت و سرعت این خودرو را حس کنیم باید متوسل به یک مثال شویم.
یاریس هاچ‌بک برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۱۱ ثانیه زمان احتیاج دارد. این بنز تازه‌نفس در کم‌تر از این زمان اما می‌تواند از سرعت ۰ به آخرین حد از سرعت خود برسد.

بنز SLS برای شارژ کامل به ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد ولی اگر از سیستم نرم‌افزاری شارژ سریع استفاده شود این زمان به ۳ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. نکته جالب‌تر این خودرو اما صدای آن است.
یکی از اصلی‌ترین ایراداتی که به خودروهای الکتریکی می‌گیرند نداشتن صداست. قطعا راننده دوست دارد صدای گاز خودرن خودروی پرسرعتش را بشنود و غرش‌های موتور را حس کند.
بنز برای این موضوع هم فکر جالبی کرده. در اطراف این خودرو ۱۱ اسپیکر کار گذاشته شده است که به طور مصنوعی صدای موتور را به گوش راننده و اطرافیان می‌رساند. این اسپیکرها آنقدر خوب کار می‌کنند که از این خودرو صدای یک موتور پرقدرت بنزینی شنیده می‌شود!
تصاویر این بنز را در زیر ببینید:
[عکس: 498882_821.jpg]
[عکس: 498883_509.jpg]
[عکس: 498884_374.jpg]
[عکس: 498885_811.jpg]
[عکس: 498886_292.jpg]



[عکس: jawsmiley.gif]
وای خدا....zaps
از ماشینه که خوشم نیومد اما رنگش خیای خوبه
قیافش زشته
ا مـــــــــــــــــاشینمو چرا به همـــــــــــه نشــــــــــــون میدین tyuidvia