ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اینترنت کشور از کجا میآید؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در حال حاضر ۹ درگاه اینترنتی در کشور وجود دارد و کابل بوشهر جدیدترین مسیر اینترنتی کشور بهشمار میرود که هنوز ترافیکی برروی آن نصب نشده و قرار است طی ماههای آتی شاهد فعالیت آن باشیم.

حسن کریمی، مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت زیرساخت در گفتوگو با یک مجله خبری گفت: در حال حاضر دو درگاه اینترنتی در مرزهای چابهار وجود دارد که هر کدام از آنها با ظرفیتی معادل STM۱ ۶۴ فعال هستند. بندرعباس با ظرفیتی معادل STM۱ ۵۵، آستارا با STM۱ ۵۶ و نوردوز با STM۱ ۶۴ از دیگر درگاههای اینترنتی کشور بهشمار میروند.


وی ادامه داد: در مرزهای بازرگان نیز درگاهی با ظرفیت STM۱ ۹۶ فعال است و درگاههای سهرود و جاسک به ترتیب با ظرفیتهای ۶۴ و STM۱ ۴ دیگر درگاههای اینترنتی کشور بهشمار میروند.
کریمی در عین حال عنوان کرد: از طریق ۹ درگاه اینترنتی کشور ظرفیتی معادل STM۱ ۴۶۷ تامین میشود و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM۱ ۷۲ و نوردوز تا STM۱ ۶۴ افزایش پیدا کند.


وی همچنین اظهار کرد: طبق برنامهریزیها درگاه بوشهر نیز با ظرفیتی حدود STM۱ ۶۴ به فعالیت خواهد پرداخت و بدین ترتیب طی ماههای آینده STM۱ ۲۰۰ به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال از درگاه بوشهر به عنوان مسیری جدید نام برد و افزود: مدت کوتاهی زمان لازم است تا شرکتهای مختلف پیشنهادات خود را در زمینهی قیمت این مسیر ارائه کنند و ما در نهایت ارزانترین پیشنهاد را با توجه به کیفیت آن خریداری میکنیم.