ایران رمان

نسخه‌ی کامل: نبض تند بازار در آستانه سال نو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با نزدیک شدن نوروز همه در تکاپو هستند تا به بهترین شکل به استقبال بهار بروند آنچه به حال و هوای عید معنی می بخشد شلوغی بازار و جنب و جوش مردم قبل از نو شدن سال است.



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در حال و هوای اسفند و نزدیک شدن به سال نو شهرهای مختلف ایران در هیاهوی خاصی به سر می برند حس زندگی بیشتر از زمان های دیگر به چشم می آید کودکانی که دست در دست پدر و مادر برای خرید لباس و کفش نو از این مغازه به آن مغازه می روند و مشتری هایی که پشت ویترین مغازه ها ایستاده و انتخاب می می کنند و با فروشنده چانه می زنند، مادر و کودک 8 و 12 ساله که براید خرید به همراه فرزند خود به بازار رفته بود در این باره گفت: فرزندانم از مدتها پیش برای خرید لباس و کفش نو لحظه شماری کرده اند، با توجه به اینکه همسرم کارمند است ترجیح می دهم کالای مورد نیاز خود و فرزندانم را از مغازه ای تهیه کنم که دارای قیمت و کیفیت مناسب است.

همین طور که در بازار قدم زده و به افراد و مغازه ها نگاه می کردم به دختر جوانی برخوردم که وارد مغازه شد و در مورد مارک بودن شلوار مورد نظر از فروشنده سوال کرد و خارج شد.

هنگامی که وارد مغازه شدم فروشنده گفت: بعضی از مشتری ها برای اجناس خارجی و مارک پول های گزافی پرداخت می کنند این در حالی است که بسیاری از کالاهای داخلی با کیفیت تر از اجناس خارجی هستند.


گفتنی است همیشه قیمت بالا نشانه کیفیت کالا نیست و کالاهای داخلی بسیاری با قیمت و کیفیت مناسب در کشور وجود دارد پس چه خوب است همانطور که چهره طبیعت نو و احوال زمین دگرگون می شود هر کس به اندازه نیاز خود از وسایل خانه گرفته تا لباس و کفش را با تولیدات داخلی نو کند تا بدین ترتیب هرچه کهنگی برای همان سال کهنه باقی بگذارد و به استقبال بهار برود.