ایران رمان

نسخه‌ی کامل: وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگاران: هنرمندان در انتخابات فعال با
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگاران:
سيد محمد حسيني در نشست "ره توشه‌" در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور آحاد مردم در انتخابات گفت: هنرمندان در بحث انتخابات با حفظ شأن و جایگاه خود فعال باشند. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ "سيد محمدحسینی‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت سینم ا‌ها گفت: بودجه سینم ا افزایش پیدا کرد و در مجلس ردیفی را به عنوان فیلم‌های فاخر قرار دادند که حمایت جدی از کارهای فاخر که ساخته می شود را برعهده دارد.


[عکس: 1003172_746.jpg]
وی ادامه داد: برخی از فیلم ها همچون فیلم "شهید چمران‌" هزینه زیادی دارد و آن هم به خاطر امکانات مورد نیاز هزینه های بیشتری را می طلبد و یا فیلم‌های تاریخی نیز هزینه های زیادی را برای ساخت می‌خواهند همچون فیلم "استرداد"‌ که ساخت این اثر هزینه‌ زیادی داشت.
وزیر فرهنگ افزود: نباید همه اعتبارات به فیلم‌های سینم ایی اختصاص داده شود و در همه زمینه ها باید اعتبارات صرف شود البته فیلم های ایرانی را باید در سطح جهانی مطرح کنیم.
"حسینی" در خصوص سوال خبرنگار مبني بر افت تماشاگر در سال 91 بیان کرد: از گذشته این موضوع وجود داشته و عوامل فراوانی نیز دخیل است و با توجه به این همه تنوع شبکه و نرم افزار‌ها و شبکه های خانگی که فعال هستند، باید فیلم هایی‌ که در سینم ا نمایش داده می شود جاذبه داشته باشد و اکران نوروزی امسال و سال گذشته از استقبال خوب تماشاگران برخوردار بود.
"حسینی‌" در خصوص کارهای نیمه تمام در حوزه فرهنگ و هنر گفت: کارهای به زمین مانده فراوان است و اعتبارات خوبی به فرهنگ و هنر از اول انقلاب اختصاص ندادند.
وزیر فرهنگ ادامه داد: هرگاه‌ محدودیتی ایجاد می‌شود بخش فرهنگ و هنر اعتباراتش‌ کم می شود، اگر ما می‌خواهیم کارهای دیگر را بهبود بدهیم باید فرهنگ‌سازی شود.
"حسینی‌" در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد بیمه تکمیلی هنرمندان گفت: در بحث بیمه تکمیلی در سال 89، 5هزار نفر، سال 90، 15 هزار نفر و سال 91، 25 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هنرمندان قرار گرفتند و البته ضعف و اشکالاتی‌ وجود داشت و شرایط را برای صندوق تغییر دادیم که افراد عادی هنرمند هم عضو شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد ممیزهای‌ تئاتر گفت: خط‌کش خیلی دقیقی در این زمینه وجود ندارد و اعمال سلیقه هم در انتخاب آثار وجود دارد و البته نگاه‌های متفاوتی هم به آثار می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش کردیم که ممیزها‌را در چها‌چوبی قرار بگیرد، البته اعمال سلیقه‌ها در این زمینه به ندرت است.
وزیر فرهنگ در خصوص نمایشگاه کتاب افزود: سال 91 افزایش قيمت کاغذ را داشتیم، با توجه به محدودیتهایی که وجود داشت کارهای خوبی منتشر شد و سعی شده که بخش بین‌المللی نمایشگاه کتاب فعال برگزار شود.
"حسینی‌" در خصوص پاسخ به سوال خبرنگار در مورد برگزاری زیاد جشنواره ها در سطح کشور گفت: جشنواره‌ها فرصتی برای ارائه تولیدات و استعداد‌یابی است و رقابتی بین افراد ایجاد می‌شود و افراد جدید در این جشنواره‌ها شناخته می شوند.
وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنرمندان باید در بحث انتخابات فعال باشند و نمی‌ ‌توان آنها را محدود کرد، نکته‌ای که وجود دارد باید شان و جایگاه هنرمندان حفظ شود و شاهد قضایای‌ سال 88 نباشیم./ص