ایران رمان

نسخه‌ی کامل: رگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان از 19 اردیبهشت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان از 19 اردیبهشت
رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش از ثبتنام قطعی 676 هزار و 617 داوطلب در آزمون سمپاد خبر داد و گفت: برای آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره راهنمایی 370 هزار و 176 نفر و برای دوره متوسطه 312 هزار و 522 نفر ثبتنام کردهاند که این آمار نهایی ثبتنامشدگان است.

عبدالامیر عرفی در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: این آمارها نشان میدهد تعداد شرکتکنندگان در آزمون سمپاد 92 به طور کلی در هر دوره راهنمایی و متوسطه 62 درصد افزایش داشته، این در حالی است که آمار تعداد داوطلبان در دوره راهنمایی 230 درصد افزایش را نشان میدهد.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، تعداد شرکتکنندگان به طور کلی در آزمون سمپاد برای ورود به راهنمایی و دبیرستان 451 هزار و 788 نفر و با احتساب هنرستانهای نمونه دولتی و سمپاد به 676 هزار و 617 نفر میرسد.

عرفی با بیان اینکه افزایش تعداد داوطلبان آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتی سال 92 نشان از افزایش عدالت آموزشی دارد، گفت: امسال در برخی از شهرستانهای کوچک که برای اولین بار مدارس سمپاد و یا نمونه مردمی ایجاد شده، شاهد حضور داوطلبان از این شهرها هستیم.

وی تصریح کرد: آزمون ورود به مدارس متوسطه اعم از تیزهوشان و نمونه دولتی، 19 اردیبهشت ماه و آزمون داوطلبان دوره راهنمایی برای این مدارس 20 اردیبهشت ماه در ساعت 9 صبح به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، ظرفیت پذیرفتهشدگان در این آزمون توسط معاونان آموزشی مدارس اعلام میشود.