ایران رمان

نسخه‌ی کامل: محیط زیست با کوچک‏ترین تخلفی برخورد قانونی کند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز به مناسبت هفته محیط زیست در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان سمنان، فعالیت اداره کل محیط زیست را در این استان بسیار مهم برشمرد.

وی گفت: سلامتی مردم بسیار اهمیت دارد؛ وقتی محیط زیست آلوده نبود و پاک شد، مردم سالم زندگی می‏کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: اداره‏ای که با جان انسان و وحوش و محیط طبیعی در ارتباط است، اهمیت زیادی دارد اما متاسفانه، خیلی‏ها از این اهمیت اطلاعی ندارند؛ مردم وظیفه دارند با محیط زیست همراهی کنند و کسانی که خیرشان به محیط زیست نمی‏رسد، حداقل شرشان هم نرسد.

شاهچراغی با اشاره به کمبود امکانات موجود، خدمات انجام شده در محیط زیست استان سمنان را بزرگ شمرد و خواستار همکاری همه مسئولان با محیط زیست شد.

وی افزود: حتی سلاح مجاز را نباید در اختیار همه قرار داد و با کوچک‏ترین تخلفات محیط زیستی باید برخورد قانونی شود؛ با صنایعی که تخلف می‏کنند، باید در مرحله اول با زبان خوش برخورد شود و در صورت عدم تمکین برخورد قانونی صورت پذیرد.

حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه و نظرات قاطع نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خصوص لزوم حفاظت از محیط زیست و منابع زیستی، وظیفه اصلی حفاظت محیط زیست را تامین محیط زیست سالم و مراقبت، مشاوره و همراهی با توسعه، در جهت تضمین توسعه پایدار برشمرد.

وی اظهار کرد: محیط زیست با توسعه همراه بوده و در بطن مفهوم توسعه، حفاظت از محیط زیست نیز نهفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین بر لزوم پایداری این مجموعه در خصوص چارچوب‏ها و خطوط قرمز محیط زیست که با حق‏الناس ارتباط دارند، تاکید کرد و خواستار همکاری و حمایت روحانیت معزز از این ارگان، در اجرای وظایف قانونی خود شد.

انتهای پیام/2249/ی20