ایران رمان

نسخه‌ی کامل: شناسایی زودهنگام سرطان [color=#ff0000]سینه[/color] با لباس حسگر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
پیش از این از لباسهای زنانه برای نظارت بر ضربان قلب استفاده شده بود اما اکنون یک شرکت آمریکایی از دستگاه فناوری پیشرفته جدیدی رونمایی کرده که میتوان در این لباسها برای شناسایی سرطان پستان مورد استفاده قرار داد.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، لباس «خودآزمایی پستان(BSE)» توسط شرکت First Warning Systems تولید شده و از حسگرهای بسیار دقیق برای اندازهگیری و نظارت بر تغییرات کوچک در دمای سلولی در طول زمان که در اثر رشد رگهای جدید مرتبط با آغاز تومورهای سرطانی ایجاد میشود، استفاده میکند.


یک میلیون زن در جهان بطور سالانه به سرطان پستان مبتلا میشوند و از این میان 400 هزار مورد با امکان مرگ روبرو هستند.


شناسایی زود هنگام این سرطان در بالا رفتن امکان زندگی بسیار اهمیت دارد. اکنون تاثیر شیوه ماموگرافی سالانه قدیمی به عنوان یک روش شناسایی معتبر مورد سوال قرار گرفته است، چرا که تومورها شش سال پیش از اینکه توسط این شیوه آشکار شوند، رشد خود را آغاز میکنند.


شرکت سازنده بر این باور است که دستگاه آن میتواند به شناسایی زود هنگام تومورها، کاهش موارد مثبت و منفی کاذب و در نهایت به درمانهای موثر به محض تشخیص سرطان کمک کند.


حسگر مورد استفاده در این لباس همچنین از یک نرمافزار برخوردار خواهد بود که از شناسایی الگو، گاه شناسی و هوش مصنوعی برای نظارت بر تغییرات در بافت پستان استفاده میکند.


اندازه تومورهای سرطانی و میزان گستردگی بیماری از عوامل بسیار مهم در تعیین پیشآگاهی زنان مبتلا به سرطان پستان است.


این لباس در حال حاضر در سه کارآزمایی بالینی بر روی 650 زن مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج اولیه نشان داده که این دستگاه میتواند نشانههای رشد سرطان پستان را تا شش سال زودتر از دیگر شیوههای اسکن تصویری تشخیص دهد.


این فناوری قرار است در سال 2013 در بازار اروپا و در سال بعد در آمریکا عرضه شود.
جالب بود...