ایران رمان

نسخه‌ی کامل: لغو تحریم‌ها به معنای تسلیم غرب در برابر اتهامات واهی است
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
لغو تحریم‌ها به معنای تسلیم غرب در برابر اتهامات واهی است
لاهوتی : هرچند اتحادیه اروپا در پی لغو تحریم کشتیرانی ایران است، اما آنها باید بدانند تحریم موضوع تازه‌ای برای کشورمان نیست.
عضو فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس، در واکنش به لغو تحریم کشتیرانی ایران توسط دادگاه اروپایی، گفت: تحریم مشکلاتی را برای صنعت کشتیرانی کشور بوجود آورد، اما رفتارهای کشورهای غربی باعث پیشرفت این صنعت شده و باید عنوان کرد تحریم، فرصت‌های فراوانی را پیش روی کشتیرانی ایرانی گشوده است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ادبیات تحریم معنای واقعی خود را از دست داده است، گفت: لغو تحریم کشتیرانی ایران نشان داد که دنیای امروز با 20سال گذشته خود تفاوت‌های بسیاری دارد، چراکه دوره همنشینی کشورها برای تحت فشار قرار دادن دولت‌های دیگر برای تسلیم در مقابل خواسته‌های آنان به پایان رسیده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: هرچند اتحادیه اروپا در پی لغو تحریم کشتیرانی ایران است، اما آنها باید بدانند تحریم موضوع تازه‌ای برای کشورمان نیست.

وی تصریح کرد: تحریم مشکلاتی را برای صنعت کشتیرانی کشور بوجود آورد، اما رفتارهای کشورهای غربی باعث پیشرفت این صنعت شده و باید عنوان کرد تحریم، فرصت‌های فراوانی را پیش روی کشتیرانی ایرانی گشوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: در چند سال گذشته بیمه نامه‌های کشتی‌های ایرانی توسط کشورهای غربی در مجامع بین‌المللی لغو شدند، اما این امر باعث شد در کشورمان نوعی امنیت بیمه‌ای ایجاد شود.

لاهوتی عنوان کرد: در شرایط کنونی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قادر است روزانه تا سقف دو میلیون بشکه نفت به کشورهای دیگر صادر کند، در حالی که شاید بدون تحریم چنین پیشرفت‌هایی برای کشورمان بدست نمی‌آمد.

عضو فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس، خاطر نشان کرد: لغو تحریم کشتیرانی ایران توسط دادگاه اروپایی به معنای پس گرفتن ادعاهای واهی کشورهای غربی بوده و موفقیتی بزرگ برای کشورمان محسوب می‌شود.