ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مسئولان با جشن‌های طلاق برخورد کنند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ابوالفضل قربانی امروز 18 شهريور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به ترویج روزافزون طلاق توافقی در کشور اشاره و تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر طلاق توافقی مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه در برخی از خانواده‌ها طلاق به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح شده است، ادامه داد: این روزها در شهرهای بزرگ و به ویژه اصفهان شنیده می‌شود که خانواده‌ها جشن‌هایی با عنوان جشن طلاق برگزار می‌کنند که این امر کاملا ناپسند و به دور از عرف و شرع است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این‌که خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی و تربیتی باید با برگزاری جشن طلاق به شدت برخورد کنند، افزود: چنانچه نسبت به اجرای این‌گونه جشن‌ها بی‌تفاوت برخورد شود در آینده‌ای نزدیک با یک معضل اجتماعی رو به رو خواهيم شد.

قربانی برگزاری جشن طلاق را نمونه‌ای از رسوخ فرهنگ غرب در جامعه ایران دانست و گفت: نباید اجازه دهیم که طلاق در جامعه به یک ارزش تبدیل شود و خانواده‌ها باید زن و مردی را که از هم طلاق می‌گیرند مورد نکوهش قرار دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستارم در این زمینه حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

قربانی در ادامه به مشکلات آب استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمبود آب و خشکسالی یکی از معضلات بسیاری از استان‌های کشور و به ویژه استان اصفهان است و در این راستا تولید آب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا تولید آب مصنوعی انجام می‌شود، اظهار کرد: در کشور ایران و به ویژه استان اصفهان امکانات تولید آب مصنوعی فراهم است و مسؤولان نباید نسبت به تولید آب مصنوعی بی‌توجه باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که جداسازی آب مصرف خانگی و شرب باید در دستور کار مسؤولان استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هم‌چنین روزانه بخش زیادی از آب مصرفی شهر اصفهان به علت پوسیدگی خطوط انتقال آب هدر می‌رود و باید نسبت به بازسازی این خطوط اقدامات لازم صورت گیرد.