ایران رمان

نسخه‌ی کامل: جمعیت ایران از مرز 77 میلیون نفر گذشت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
21 اردیبهشت 93

رییس سازمان ثبت احوال کشور جمعیت کشور را تا پایان فروردین ماه امسال 77 میلیون و 528 هزار و 602 نفر اعلام کرد.


خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان ثبت احوال کشور جمعیت کشور را تا پایان فروردین ماه امسال 77 میلیون و 528 هزار و 602 نفر اعلام کرد.

محمد ناظمی اردکانیˈ افزود : اکنون جمعیت ایران در یک پنجره طلایی قرار دارد و این جمعیت آماده اشتغال، کار و فعالیت های توسعه ای است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر فعالیت های نوینی در راستای نوین سازی و الکترونیکی کردن ثبت احوال صورت گرفته است ، صدور شناسنامه های مکانیزه مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را یکی از مهم ترین این اقدامات عنوان کرد.

ناظمی اردکانی ،همچنین صدور کارت ملی و کارت هوشمند ملی را نیز مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور بیان و تاکید کرد: تمام اسناد هویتی در دست مردم قرار می گیرد دارای عقبه ای مبتنی بر این پایگاه هستند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور اسکن و آرشیو 126 میلیون سند هویتی ایرانیان را از اقدامات مهم دیگر این سازمان در الکترونیکی کردن و تکریم ارباب رجوع بیان کرد.

ناظمی اردکانی همچنین از ارتباط نزدیک این سازمان با سازمان هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: تمام افرادی که برای دریافت یارانه اقدام کردند مشخصات آنها از طریق پایگاه اطلاعات جمعیت کشور احراز شده است و مشخصات سرپرستان خانواده به لحاظ ولادت، فوت، ازدواج و طلاق کنترل می شود تا در زمان واریز یارانه این موارد اعمال شود.