ایران رمان

نسخه‌ی کامل: کمپ‌ های ترک اعتیاد برای افراد زیر 18 سال
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
24 اردیبهشت 93

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز اختصاصی ترک برای گروه سنی زیر 18 سال، از تدوین راهنمای درمان اعتیاد برای این گروه سنی خبر داد.


خبرگزاری ایسنا
: مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز اختصاصی ترک برای گروه سنی زیر 18 سال، از تدوین راهنمای درمان اعتیاد برای این گروه سنی خبر داد.

محسن روشن‌پژوه گفت: با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر این پروتکل را وارد مراکز ترک اعتیاد خواهیم کرد.او درباره تفاوت این متد درمانی با سایر روش‌های موجود اظهار کرد: برای گروه‌ سنی زیر 18 سال ملاحظاتی وجود دارد که باید به آنها در امر درمان توجه کرد. به همین خاطر بهتر است درمان اعتیاد برای این جمعیت در فضایی مجزا انجام شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز اختصاصی ترک برای گروه سنی زیر 18 سال اظهار کرد: درهمین راستا توافقاتی با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با ما همکاری خواهد کرد.روشن‌پژوه در پاسخ به پرسشی درباره تامین اعتبار لازم برای راه‌اندازی مراکز اختصاصی ترک اعتیاد کودکان زیر 18 سال گفت: بودجه را بر اساس تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای تامین بودجه قطعی می‌کنیم. هنوز این تفاهم‌نامه میان نهادهای ذیربط رد و بدل نشده است.

او افزود: احتمالا در هر منطقه‌ای از کشور که بتوانیم راحت‌تر مرکزی را به عنوان پایلوت راه‌اندازی کنیم، این اقدام را انجام و سپس بر اساس پایش نتایج، طرح را به کل کشور تعمیم می‌دهیم.

پیش از این رئیس سازمان بهزيستي كشور گفته بود: درحال حاضر كشور در معرض آسيب اعتياد قرار دارد و كاهش سن اعتياد در كشور نگران كننده است و اعتياد خانه به خانه پيش مي‌رود و بايد گفت هيچ خانه‌اي مصون از اعتياد نيست.همايون هاشمي با بيان اينكه يكي از اساسي‌ترين دغدغه‌ها در سازمان بهزيستي پيشگيري و درمان اعتياد است، اظهار كرده بود: اگر امروز همه آستين‌هايشان را بالا نزنند در درمان اعتياد جا مي‌مانيم. «زمان» يكي از مهم‌ترين عوامل در پيشگيري از اعتياد محسوب مي‌شود.

او در ادامه با برشمردن اولويت‌هاي سازمان بهزيستي، عنوان كرده بود: اولويت نخست در سازمان بهزيستي توانمندسازي است و در وعده‌هاي بعدي تقويت مشاركت‌هاي مردمي و پيشگيري قرار دارد و در بحث پيشگيري، پيشگيري و درمان اعتياد، از اولويت‌هاي نخستين است.رئیس سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به اقداماتي كه پيش از اين در زمينه اعتياد انجام شده است، گفته بود: اگر اين اقدامات در زمينه پيشگيري و درمان اعتياد انجام نشده بود، در حال حاضر اين جايگاه را نداشتيم، اما اقدامات انجام شده كافي نبوده است و بايد در زمينه تغيير رفتار اجتماع و افراد آلوده اقدامات جدي‌تري انجام شود.

هاشمي در ادامه با تاكيد بر ضرورت اطلاع‌رساني در زمينه اعتياد در كشور نيز عنوان كرده بود: استاد‌هاي دانشگاهي وجود دارند كه ماده مخدر شيشه را با شيشه به عنوان يك شي، يكي فرض مي‌كنند و اين‌ها نشان دهنده عدم اطلاع‌رساني در زمينه اعتياد در كشور است و بايد خانواده‌ها را با اين مفاهيم آشنا كرد.او افزوده بود: اگر نگوييم اطلاع‌رساني مهم‌تر از درمان است، اما اهميتي برابر درمان اعتياد دارد.