ایران رمان

نسخه‌ی کامل: کمیته امداد امام(ره) به دنبال توسعه فرهنگ احسان و نوع دوستی در جامع
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین انواری اظهار داشت: ماه عظیم و شریف رمضان، ماه مهمانی خداوند است و بندگان مومن، مهمان خالق متعال‌اند و باید از این ماه پرفضیلت بهره کامل را ببریم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی و نزدیکی به خداوند و هر لحظه از ماه مبارک رمضان درس است،افزود: برای ورود به این ماه مبارک، پیامبر اکرم (ص) دارا بودن دو شرط را لازم می‌داند که یکی نیت خالص و صادق و دیگری قلب طاهر و پاک است.

انواری محبت کردن به دیگران و مورد محبت قرار گرفتن را جزء فطرت سلیم انسانی دانست و گفت:باید احسان و نوع دوستی به یک فرهنگ تبدیل شود که برای این فرهنگسازی باید دلها را به حلقه الهی وصل کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) ماه رمضان را تمرینی برای دوست داشتن دیگران عنوان کرد و یادآور شد:در این ماه مبارک،با کاهش جرائم،فزونی محبتها و تغییر در نوع گفتار و رفتار افراد مواجه می‌شویم که تمامی این موارد نشات گرفته از نورانیت دلها در این ماه شریف است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب دلها بوده است،ادامه داد:در کمیته امداد امام(ره) نیز ما به دنبال توسعه فرهنگ احسان و دگردوستی و فرهنگ سبقت در خیرات هستیم و جشن رمضان نیز مظهر این فرهنگ نوعدوستی و تکافل اجتماعی است.

انواری با بیان اینکه در ارتباط با نیازمندان دو رویکرد تکریم و ترحم وجود دارد،خاطر نشان کرد: در اسلام تکریم ایتام مورد تاکید قرار گرفته است که بر همین اساس در کمیته امداد نگاه به نیازمندان تکریمی و در جهت ارتقاء و حفظ کرامت و عزت و شکوفایی استعداها و استفاده از ظرفیتهای بالقوه آنان است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به رویکرد این نهاد در توانمندسازی افراد نیازمند از طریق شکوفایی استعداهای آنان و ظهور آن در صحنه کارآفرینی ،تصریح کرد: نمونه عرضه محصولات تولیدی مددجویان در بازارچه جشن رمضان و خودکفایی 120 هزار خانوار مورد حمایت در سال جاری نیز نمادی از این توانمندی افراد مورد حمایت است.

انتهای پیام/