ایران رمان

نسخه‌ی کامل: جزییات ساخت سریال «شهید طهرانی‌مقدم» در نشست مدیران تلویزیون و س?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آیین معرفی سریال "کابوس نتانیاهو" (زندگی شهید دکتر حسن طهرانی مقدم) با حضورسردار دکتر مقدم‌فر، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدرضا معصوم‌زادگان (رییس مرکز سیمافیلم) و مدیران این مرکز، مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه سوم سیما)، خانواده شهید تهرانی مقدم، سید محمود رضوی (تهیه‌کننده) و پرویز شیخ طادی (کارگردان این اثر) در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.





به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در این مراسم سردار مقدم‌فر با بیان این نکته که اسطوره‌های هر سرزمین هویت آن سرزمین هستند، افزود: بسیاری از کشورها هویتی به این معنا ندارند و ناچار به هویت‌سازی و شخصیت‌سازی هستند و خود نیز به این افسانه سازی معترفتند چنانکه افسانه هایی همچون دونگ یی و جومونگ محصول این فرآیند هستند اما کشور ما با قدمت چندین هزارساله مملو از اسطوره های تاریخی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی است اما متاسفانه ما در شناساندن این بزرگان به جامعه همواره دچار قصور بوده‌ایم.



وی افزود: قطعا" بهترین زبان برای شناسندن این الگوهای بزرگ زبان هنر است انسان‌ها با زبان هنر ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و این خاصیت هنر است. بعد از دوران دفاع مقدس هنرمندان ما درمعرفی سرداران بزرگ این دوران کم کاری کرده‌اند و ما از این بابت بدهکار این ملت هستیم در حالی که پرداختن به زندگی هر یک از این بزرگان یک اتفاق فرهنگی است.



وی در ادامه اظهار کرد: ستاره شهید طهرانی‌مقدم درخشش خاصی دارد ایشان فقط یک مجاهد جنگی نیست، او شخصیت علمی فوق العاده‌ای دارد یک دانشمند برجسته است در بعد نظامی عالی ترین مرتبه را داراست. این شهید بزرگوار یک دانشمند واقعی در صنعت موشکی کشور است نتانیاهو برای مرگ او لحظه شماری می‌کرد در عین حال پارسایی بی ادعا ، اهل تجهد و مانوس با اهل بیت یک زاهد به تمام معنا اما در عین حال بسیار متخلق، خوشرو، شیک پوش، یک قهرمان ورزشی، کوهنورد و فوتبالیست حرفه‌ای، عاشق خانواده، یک مدیر جهادی کامل که بروکراسی‌های دست و پا گیر در مدیرت او جایی نداشت و زیردستانش شیفته او بودند. وی تمامی این خصوصیات را یک جا در خود داشت و از این رو است که با یقین اعتراف می کنیم شناخت جامعه از این سردار بزرگ بسیار اندک است.



معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب سالمی اذعان کرد: خوشبختانه تیمی از بهترین‌های سینم ا و تلویزیون مسئولیت تولید این پروژه را بر عهده گرفته اند و من تاکید می کنم با توجه به اینکه کار قرار است از شبکه سوم سیما شبکه جوان پخش شود رویکرد اصلی اثر رویکرد جوانانه و در راستای معرفی این شخصیت به جوانان باشد.



در ادمه این جلسه زین العابدین، مدیر شبکه سوم سیما در سخنان کوتاهی گفت: ما با وجود اینکه سهم کوچکی در ارائه این اثر داریم اما بر خود می بالیم و من امیدوارم با توجه به اینکه عمده تولیدات سیمافیلم همچون مجموعه "مختارنامه" تولیدات فاخر هستند این سریال نیز همچون مختار ارتباط گسترده ای با مخاطب برقرار کند و در تاریخ این کشور ماندگار شود.



معصوم زادگان رییس مرکز سیمافیلم نیز با تاکید بر این نکته که ساخت این مجموعه افتخار بزرگی برای سیمافیلم است، اظهار کرد: ساخت سریال‌های الف ویژه در خصوص در شخصیت های بزرگ تاریخی و سیاسی از الویت های مهم سیمافیلم است و ساخت مجموعه " کابوس نتانیاهو" نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفت که اتفاق بسیار فرخنده ای است. ما امیدواریم این سریال که هم اکنون کار تحقیق و نگارش آن آغاز شده به سرعت و در عین حال دقت مراحل تولید و نگارش را سپری کند و ما در ابتدای سال 95 شاهد پخش این سریال باشیم.



در ادامه مراسم تاجبخش فنائیان ، سرپرست گروه تحقیق و نگارش " کابوس نتانیاهو" در سخنانی اذعان کرد: من هم همچون دیگران آشنایی چندانی با این شهید بزرگوار نداشتم و بعد از مطالعه درخصوص ایشان آرزو داشتم که بتوانم نقشی در ساخت اثری در شأن شهید طهرانی مقدم داشته باشم او قدرتمندانه توانسته بود دیوار مرتفع دفاعی در مرزهای جغرافیایی ایجاد کند او یک نابغه موشکی است اما برای جلوگیری از خشونت و در راستای تامین امنیت در جامعه و امیدوارم در این این سریال بتوانیم حق مطلب را درباره ایشان ادا کنیم.



در پایان مراسم همسر شهید طهرانی مقدم در صحبت کوتاهی ضمن تشکر از گروه تولید این اثر آمادگی خانواده شهید را در همراهی لحظه به لحظه با سازندگان این سریال اعلام کرد و از سازندگان خواست همانگونه که این شهید در سراسر زندگی خود خلوص کامل داشت آنها نیز در روند تولید این اثر دارای خلوص باشند و تنها در این صورت است که حق مطلب نسبت به این سردار بزرگ جنگ ادا می شود.





انتهای پیام