ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تغییرات عمده در جشنواره فیلم رم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
«مارکو مولر»، دبیر جشنواره فیلم رم از اعمال تغییرات عمده در دوره آتی این رویداد سینم ایی خبر داد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم رم،‌ از این پس برگزیدگان هر یک از بخش‌های این رویداد سینم ایی براساس رأی‌گیری از مخاطبان در انتهای نمایش هر فیلم انتخاب می‌شوند.



همچنین تمامی بخش‌های جشنواره رقابتی هستند که منجر به کوچک‌تر شدن جشنواره خواهد شد و در مجموع 40 فیلم بلند در این رویداد سینم ایی به روی پرده خواهد رفت.



بخش‌های گوناگون جشنواره فیلم رم براساس نامگذاری جدید عبارتند از: «Cinema doggi» (ویژه ساخته‌های فیلم‌سازان جوان و همچنین فیلمسازان سرشناس)، «Gala» (مختص فیلم‌های معروف اما اصیل)، «Mondo Genere» (ویژه مجموعه‌ای از فیلم‌ها در ژانرهای گوناگون) و «Prospective Italia» (آخرین تحولات در سینم ای ایتالیا)، که تمامی برندگان این بخش‌ها براساس آرای اخذ شده از مخاطبان انتخاب می‌شوند و فیلم‌های برگزیده روز 26 اکتبر دوباره نمایش می‌یابند.



همچنین بخش موازی و مستقل «آلیس نلا سیتا» که بر روی فیلم‌هایی با محوریت جوانان و نوجوانان تمرکز دارد نیز برنده خود را توسط هیأت داوران متشکل از افراد 14 تا 18 ساله خواهد شناخت.



«مارکو مولر»، دبیر جشنوره بین‌المللی فیلم رم، برندگان جوایز دستاورد سینم ایی «مارک اورلیو»، جایزه کارگردانی، «ماوریک» جایزه بازیگری، «مارک اورلیو» را به هیأت رئیسه جشنواره پیشنهاد می‌دهد.



انتهای پیام