ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تکذیب خبر کمک مسی به رژیم صهیونیستی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
4 مرداد ماه 93
برترین ها: در پی انتشار خبری مبنی بر حمایت لیونل مسی از رژیم اشغالگر قدس در رسانه های ایران و پرداخت یک میلیون یورو به رژیم صهیونیستی، بعضی از رسانه های آمریکا پیگیر این ماجرا شدند تا ببینند آیا این مساله صحت دارد یا خیر!

به گزارش برترین ها؛ پایگاه خبری نشنال اینترست آمریکا (nationalinterest.org) در روز 26 جولای / 4 مرداد تصویری از انتشار این خبر که با تیتر «حمایت مسی از رژیم صهیونیستی» در خبرگزاری ایسنا منتشر شده بود، قرارداد و نوشت:

[عکس: 331282_216.jpg]

خبرگزاری ایسنا در متن این خبر اشاره کرده بود: «در شرایطی که کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در نواز غزه با واکنش‌های زیادی از سوی چهره‌های ورزشی روبه‌رو شده است، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که لیونل مسی به این رژیم کمک مالی کرده است.»

تمامی رسانه های غربی این مساله را تکذیب کرده اند. با اینکه در روتیتر این خبر ایسنا نوشته شده بود که این ادعای روزنامه های اسرائیلی است. البته این اشتباه فاحش رسانه‌ای نه تقصیر خبرگزاری ایسنا بوده است و نه رسانه های رژیم اشغالگر قدس.

[عکس: 331283_204.jpg]

اصل ماجرا از این قرار بوده است که روزنامه ای آرژانتینی به نام Le Compétiteur که اخبار مختلف جهان را منتشر می کند، در 17 جولای خبری را با تیتر «لیونل مسی یک میلیون یورو به اسرائیل اهدا کرد» منتشر کرده بود. آنها در این خبر ادعا کرده بودند این آرژانتینی کوچک، بخشی از جایزه جام جهانی خود را به اسرائیل داده است و (همچون داستان ایرانی) گفته این مبلغ برای حمله به غزه است. اما در ادامه خبر نیز اشاره کرده که این اخبار در رسانه Zionist تکذیب شده است و این مساله صحت ندارد.

این خبر توسط رسانه های دیگری همچون El Fagr در مصر در تاریخ 20 جولای و روزنامه Réflexion در الجزایر در 21 جولای نیز مورد سوءبرداشت قرار گرفته بود.

[عکس: 331284_915.jpg]

این نخستین بار نیست که رسانه های ایرانی چنین اشتباهاتی مرتکب می شوند. در سال 2012 میلادی، خبرگزاری فارس نیز عینا تیتر سایت طنز آمریکایی The Onion را در سایت خود منتشر و در متن خبر نوشته بود: «رئیس جمهور ایران – محمود احمدی نژاد – در میان سفیدپوست های آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به باراک اوباما دارد.»

مجله اینترنتی برترین ها نیز بابت انتشار این خبر در روز 1 مرداد از تمامی کاربران گرامی عذرخواهی می‌نماید.

آخه چرا بیخودی با آبروی ملت بازی میکنین؟حداقل ببینین درسته یا نه بعد تیتر بزنین.maramara
چرااینکارارومیکنن؟؟چه معنی داره!!!!!!!!1azxc