ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ایرانیان در تعطیلات به کدام کشورها رفتند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
11 مرداد ماه 93

نزدیک به 15 هزار ایرانی در تعطیلات عید فطر به قصد سفر به ترکیه و اقلیم کردستان عراق، از مرزهای شمال غرب کشور خارج شدند.


خبرگزاری ایسنا
: نزدیک به 15 هزار ایرانی در تعطیلات عید فطر به قصد سفر به ترکیه و اقلیم کردستان عراق، از مرزهای شمال غرب کشور خارج شدند.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی این خبر را با استناد به آمار گمرک اعلام کرد و گفت: این تعداد جمعیت در روزهای ششم تا هشتم مردادماه از مرزهای بازرگان، سِرو، تمرچین و رازی از کشور خارج شده‌اند که بیشترین خروجی در روز هفتم مردادماه و جمیعتی بالغ بر شش‌هزار و 616 نفر بوده است.

به گفته‌ی جباری؛ در روز ششم و هشتم مردادماه نیز به ترتیب، سه‌هزار و 388 و چهارهزار و 996 نفر از این مرزها با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی،‌ اتوبوس و یا همراه با تورهای زمینی، خارج شده‌اند.

او ادامه داد: طبق آمار گمرگ، مقصد بیشتر ایرانی‌ها هنگام خروج از کشور در تعطیلات گذشته، ترکیه و اقلیم کردستان عراق بوده است.

او در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده درباره‌ی هجوم مسافران ایرانی به مرزهای خروجی و ایجاد مشکل و ازدحام در مرزهای شمال غرب کشور، گفت: هیچ هجومی اتفاق نیافتاده بود و گمرک به امور مسافران متقاضی رسیدگی کرد، تا جایی که ما بررسی کردیم، خروج این جمعیت از مرزهای شمال غربی، مشکل حادی را بوجود نیاورد.

جباری همچنین اعلام کرد:‌ در تعطیلات گذشته،‌ ظرفیت تمام واحدهای اقامتی استان آذربایجان غربی از مهمان‌پذیر تا هتل، صددرصد تکمیل بود و اقامت در این استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 50 درصد رشد داشت.

او در ادامه به رشد سفر گردشگران خارجی به استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت:‌ به طور کلی سفر گردشگران خارجی به این منطقه افزایش چشمگیری داشته و بازدید از مراکز تاریخی، مثل پایگاه جهانی «تخت سیلمان» تا چهار برابر رشد داشته است.