ایران رمان

نسخه‌ی کامل: برای الهام چرخنده
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.



در این نوشتار، روی سخنم به سوی مذهبی ها و به قول خودمان حزب اللهی هاست

[عکس: 38937.jpg]



ما مذهبی ها و به قول رایج خودمان حزب اللهی، عموما نسبت به کسانی که سعی می کنند از راهی که اشتباه رفته اند برگردن د، بدبین هستیم. یکی از نمونه های همین مسئله، خانم الهام چرخنده است. شاید در این بدبینی نسبت به ایشان، بدحجابی غالب در میان هنرمندان خصوصا بازیگران سینم ا و تلویزیون (که از شهرت بیشتری برخوردارند) باشد.
خانم الهام چرخنده در شب عید سال ۱۳۹۳ در شبکه چهار سیما، عید را به رهبرانقلاب تبریک گفت. بعد از آن به گفته خود خانم چرخنده، کارگردان ها و هنرمندان ، دیگر جایگاهی برای وی در سینم ا و تئاتر قائل نبودند به طوری که کارهای خانم چرخنده مختل شد و ایشان آن ویدئوی معروف خودشان درمورد اینکه حاضر است در این راه بماند اما به جبهه مخالف نرود در اینستاگرام شخصی شان منتشر شد.
بسیاری از حزب اللهی ها می گفتند بعید است که یک هنرمند و سینم اگر به این شکل باشد. چون معمولا در زمینه موسیقی ، کسانی که آلبوم هایشان مجوز نمی گیرد یا برای کنسرت مجوز نمی گیرند با خواندن ترانه برای دفاع مقدس و امام حسین (ع) و… می توانند به این مهم دست پیدا کنند و همین موجب شده بود که این حرکات الهام چرخنده به عنوان نوعی پاچه خواری نظام جمهوری اسلامی تلقی شود.
اما دیروز تیر خلاصی بود بر این اندیشه ما حزب اللهی ها.

[عکس: 7u41yd5zaa60f7tdlwn.jpg]







الهام چرخنده به همراه همسرش فرشید نوابی
دیروز در راه پیمایی روز قدس، زمانی که الهام چرخنده به روی سن رفت و برای مردم صحبت کرد، اصلا این فکر را هم نمی کردیم که یک بانوی بازیگر با چادر و آن هم به طوری که واقعا حجاب کامل بود در صحنه حاضر شود، یاعلی بگوید ، از مردم بخواهد تا مرگ بر اسرائیل بگویند و….
اما مقصود من از روایت این اتفاقات، چیز دیگری است و آن نوع اندیشه ماست. در فروعات دین اسلام، دو مورد مهم هست: تولی و تبری. تولی به معنی دوست داشتن اهل بیت (ع) و تبری یعنی دوری جستن از دشمنان ایشان. اما ظاهرا ما حزب اللهی ها حیات خودمان را در مورد دوم می بینیم. یعنی فقط به این سمت می رویم که طرف مقابل خودمان را محکوم کرده، پیش تر برایش حکم صادر کنیم.
بسیاری از بانوان ایرانی که در زمینه حجاب به بانوی بدپوشش یا بدحجاب معروفند کسانی هستند که واقعا از دین اسلام، از دلیل وجود چنین دستوری در دین مبین اسلام بی خبرند چراکه همیشه مساجد و هیئات منتظر این افراد بوده اند. این افراد به صورت اتوماتیک وارد هیئت و مسجد نخواهند شد بلکه نیاز به زمینه هایی دارند. مهم ترین زمینه، خانواده است اما می بینیم که خانواده های مذهبی نیز دارای فرزندان بدحجاب هستند چرا؟
به دلیل اینکه آن خانواده نتوانسته این مسئله را برای فرزندش تبیین کند و شاید اگر مادر آن خانواده نیز در مقابل سیل شبهات درمورد حجاب قرارگیرد وی نیز حجاب را کنار بگذارد.
اما مسئله مهم اینجاست که ما باید زمینه را به وجود آوریم. کسانی که دوستان هیئتی دارند بیشتر متمایل هستند تا به هیئت بروند تا کسانی که شب ها را با نوامیس مردم می گذرانند. در همین زمینه باید از افرادی که می خواهند توبه کرده به حجاب و دین اسلام بازگشت جانانه داشته باشند، حمایت کنیم. همه کارها را دولت نمی تواند ( و نباید) انجام دهد چراکه کاری است که از وی برنمی آید و مردم می توانند آن را انجام دهند. بانو الهام چرخنده نیز از همین قسمت است.
برای روشن تر شدن بحث به نمونه ای اشاره می کنم:
زمانی که آقای عبدالکریم سروش و آقای گنجی به خارج از کشور رفتند آن قدر رسانه های خارجی و افراد مختلف دور آنها را گرفتند که اگر ایشان اندکی علاقه به بازگشت و تلاش برای میهن و مردم مسلمان داشتند، دیگر آن روحیه را از دست دادند. چرا ما در این زمینه کاری نکنیم. الهام چرخنده باید خیلی ایمان قوی ای داشته باشد که اگر ما حمایتش نکنیم بازهم در این جبهه بماند. لذا ما باید همان طور که از دوستانمان حفاظت می کنیم تا از اسلام منحرف نشوند درمورد خانم چرخنده نیز باید همین کار را انجام دهیم.
موفق و پیروز باشید


نویسنده وب سایت حجاب برتر