ایران رمان

نسخه‌ی کامل: گوشتان هم سکته می‌کند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دکتر مهران دوقایی مقدم متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه گاهی گوش هم سکته می کند، اذعان داشت: گاهی اوقات به طور ناگهانی افت شنوایی ایجاد می‌شود و در عرض چند ساعت فرد کاهش شنوایی پیدا می‌کند. این اتفاق معمولا در یک گوش اتفاق می‌افتد.


وی در خصوص علت بیماری اظهار داشت:‌دلایل بسیار متفاوتی می‌تواند داشته باشد که هنوز علت اصلی مشخص نیست ولی از شایع‌ترین علائم آن افزایش سیستم ایمنی بدن بر علیه خود و سلول‌های حساس گوش، اختلالات عروقی در زمینه بیماری‌هایی مثل دیابت و همچنین به علت ضایعات تومور و غده‌هایی که در مسیر عصب شنوایی مغز قرار می‌گیرد.


این متخصص عنوان کرد: زمانی که خونرسانی به دلایل نامشخص قطع شد و اکسیژن به بافت نرسد در نتیجه بافت از بین رفته و عملکرد خود را از دست می‌دهد.


دوقایی مقدم با بیان اینکه از نظر درمانی هر اندازه که زودتر مراجعه شود میزان نتیجه بالاتر است اظهار داشت: اولین علائم کاهش شنوایی همراه با وزوز گوش است که طی 10 الی 15 روز که بگذرد پاسخ درمان کاهش می‌یابد و توصیه می‌شود که در عرض روز و ساعات اولیه مراجعه شود چرا که عوارض ناشی از آن کری تا پایان عمر را می‌توان نام برد.






انتهای پیام /