ایران رمان

نسخه‌ی کامل: آشنایی با یک جراحی زیبایی عجیب و نوظهور در ایران! کاشت "چال گونه" !
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آشنایی با یک جراحی زیبایی عجیب و نوظهور در ایران!


[عکس: 1uhj792wsudupfws8em5.jpg]

به تازگی برخی از افراد اقدام به عمل جراحی عجیبی به نام کاشت «چال گونه» می کنند.


انگار میل به زیبایی طلبی ما آدمها تمامی ندارد. اگر باورتان نمیشود، بد نیست سری به نزدیک ترین کلینیک پوست یا زیبایی محله تان بزنید و ببینید که کارکنان و پزشکان آنها تا پاسی از شب مشغول تراشیدن بینی و کاشتن گونه و بالا بردن ابرو و پایین آوردن چانه افراد پولدار و بی پولی هستند که دوست دارند به هر قیمتی که شده، شبیه فلان هنرپیشه یا خواننده شوند. اما انگار، هر دم از این باغ بری می رسد.
آیا شنیده بودید که به تازگی برخی از افراد اقدام به عمل جراحی برای کاشت «چال گونه» میکنند؟ تعجب نکنید. ما هم تا به حال نشنیده بودیم. اصلا فکر میکنم مردم هیچ کجای دنیا مثل ما ایرانی ها، اینقدر به هنر و زیبایی علاقه ندارند و لابد برای همین هم می گویند که هنر نزد ایرانیان است و بس!
به هر حال اگر در بین خوانندگان، هستند کسانی که علاقه به کاشت چال گونه دارند، پیشنهاد می کنیم که گفت و گوی ما را در این مورد با دکتر رضا وقردوست، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو جامعه جراحان زیبایی ایران بخوانند.

آقای دکتر! تعریف خاصی برای چال گونه وجود دارد؟
چیزی که به نام چال گونه در بین مردم معروف است، همان چال های است که در ناحیه خنده برخی از افراد به طور طبیعی و ژنتیکی ایجاد می شود.

چرا همه افراد این چال گونه زیبا را ندارند؟!
اگر قرار بود که همه افراد، مثل هم آفریده میشدند که دیگر نمی توانستیم زیبایی را معنا کنیم. اصلا ممکن است تعریف زیبایی از نظر افراد مختلف، متفاوت باشد. مثلا من و شما چال گونه را زیبا بدانیم و خیلی های دیگر از آن بدشان بیاید. به هر حال، زیبایی امری سلیقه ای است.

آیا کار کاشت چال گونه، کاری طبیعی است؟
نه، برخلاف باور برخی از مردم، اصلا محاسبه های خاصی برای کاشت و ایجاد چال گونه وجود ندارد تا هر کسی دلش بخواهد، نزد پزشک برود و این کار برایش انجام شود. کاشت چال گونه، کاری کاملا سلیقه ای است.

نحوه کاشت چال گونه را برایمان توضیح می دهید؟
البته! برای کاشت چال گونه دو روش وجود دارد؛ اول اینکه میتوان بهصورت ناحیه ای، چربی های آن قسمت از صورت را ساکشن کرد تا حفرهای زیر گونه ها و در ناحیه خنده افراد به وجود بیاید. یکی دیگر از کارهایی که برخی از همکاران برای کاشت چال گونه انجام میدهند، این است که از داخل دهان، قسمتی که قرار است روی صورت چال بیفتد را با بخیه جمع می کنند و به این ترتیب، چال گونه را برای فرد به وجود میآورند. البته ناگفته نماند که این کارها به هیچ وجه علمی نیستند و در هیچ یک از منابع آموزشی جراحی پلاستیک و زیبایی به این عمل ها اشاره ای نشده است و پزشکان به صورت سلیقه ای و با درخواست مراجعان این کار را برایشان انجام می دهند.

آیا چال گونه ای که کاشته می شود تا آخر عمر برای فرد باقی میماند یا پس از مدتی از بین می رود؟
نمیتوان به صورت صددرصد گفت که این چال گونه کاشته شده تا آخر عمر برای تمام افراد، باقی میماند. به عبارت ساده تر به خاطر بخیه ای که در ناحیه داخلی دهان زده می شود، ممکن است حالت چسبندگی در آن قسمت ایجاد شود و این چسبندگی برای برخی از افراد، چال گونه مادام العمر را در پی داشته باشد و برای برخی دیگر اینطور نباشد.

آیا کاشت چال گونه، عارضه خاصی هم به دنبال دارد؟
عارضه خاصی که نه اما ممکن است افرادی که این کار را انجام داده اند، مشکل هایی را هنگام خندیدن یا ابراز احساساتی که به حرکات عضلات صورت نیاز دارند، احساس کنند و نتوانند مانند قبل، میمیک خنده یا سایر ابراز احساسات صورتی خود را داشته باشند. از طرف دیگر، ممکن است قطع اعصاب ناحیه ای که کاشت چال گونه در آن انجام میشود و عوارض ناشی از آن هم برای افراد متقاضی پیش بیاید.

آیا شما کاشت چال گونه را به افراد خاصی توصیه می کنید؟
ببینید! جراحی پلاستیک به خاطر رفع نقصهای روی صورت به وجود آمده است. مثلا اگر انحراف یا قوزی روی بینی فردی وجود داشته باشد، جراحان زیبایی میتوانند با برداشتن آن، باعث زیبایی بیشتر ظاهری و شاید بالا رفتن کیفیت زندگی آن فرد بشوند اما ایجاد چال گونه براساس الگو هایی که خود افراد در دست دارند، اصلا کار معقولی به نظر نمیرسد. چون بودن و نبودن این چاله نه تاثیری در بالا رفتن کیفیت زندگی افراد میگذارد و نه تاثیر شگرفی بر زیبایی آنها دارد. یعنی زیبایی ظاهری هیچکس با بودن یا نبودن چال گونه، از این رو به آن رو نمی شود و به همین خاطر هم هیچ یک از همکاران ما کاشت آن را به فرد خاصی توصیه نمیکنند. قصد جراحان زیبایی، از بین بردن زشتی است و نه تغییر سلیقه افراد!

یعنی اگر فردی برای کاشت چال گونه به شما مراجعه کند، این کار را برایش انجام نمی دهید؟
در برخی از موارد، مراجعان ما متوجه مشکل اصلی خود نیستند. مثلا ممکن است فردی که احساس می کند صورتش به چال گونه نیاز دارد، مشکل صورتش در جای دیگری باشد و خودش نتواند آن را تشخیص دهد. بنابراین، ما در مرحله اول به مراجعان متقاضی جراحی زیبایی خود، مشاوره می دهیم. به عنوان مثال، گونه برخی از افراد خیلی مسطح است و خودشان فکر می کنند که چال گونه ندارند اما ما با گرفتن عکس و محاسباتی که روی بافت نرم و بافت سخت صورتشان انجام می دهیم به آنها می گوییم که مثلا پروتز گونه برایشان خیلی مفیدتر و موثرتر از کاشت چال گونه است و در زیبایی ظاهری آنها تاثیر بیشتری دارد. در مرحله بعد هم آنها به ما و محاسباتمان اعتماد میکنند و به این یقین می رسند که باورشان از مشکلی که داشته اند اشتباه بوده و گاهی به خطا اصرار به انجام دادن برخی از اعمال جراحی زیبایی را داشته اند.

آقای دکتر! اینکه میگویند پوست بچه ها هنگام تولد بسیار نرم است و اگر مادر، زیر گونه های فرزندش را کمی به درون فشار دهد، باعث ایجاد چال گونه روی صورتش می شود، باور درستی است؟
نه، این باور صد در صد باور اشتباهی است! تنها عضوی که در صورت داشتن مشکل مادرزادی میتوان تا حدی در دوران نوزادی به آن شکل داد، گوش است. یعنی اگر گوش نوزادی به صورت برجسته باشد، میشود با کمی فشار ، برجستگی آن را تا حدی اصلاح کرد. اگر نوزادی هم شکاف لب و کام داشته باشد می توان با فشار ، مقداری از این شکاف را کاهش داد. البته این تغییر شکل دادن اندک هم تنها در 3 تا 6 هفته اول پس از تولد امکان دارد و پس از آن دیگر فایده ای ندارد.


منبع : salamatiran.com
بابا این سوسول بازی ها چیه
یه میخ بگیرین همینطور بزارین بمونه
یا شوک الکتریکی بزنین به یه قسمت
چال گونه معلولیتته..(ملت معلولیتشون هم خوشگله)
یه قسمت اعصاب ماهیچه که از کار بیوفته یه قنات رو صورتتون حفر میشه

خداییش من ظرفیت این که پزشک بشم رو دارم
مدیونین اگه بخندینasnaasna:-2-42-::-2-42-:
اين جراحي چال گونه رو اصولاً رو صورتهاي پر و گوشتالو انجام ميدن..
و صورت رو خيلي بانمك ميكنه..Shy
خداروشکر مال من خدادادی هست ولی فقط یه طرفمه
چه روشای عجیبی برا پول دراوردن استفاده میکنن
من نميدونستم چال گونه هم عمل ميكنن ميزارنxcvb
چه عمل بی خودیazsx