ایران رمان

نسخه‌ی کامل: خستگی فتل و درخشش ریکاردو در نیمه اول فصل فرمول یک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران قهرمان 4 دوره گذشته رقابت های فرمول یک این فصل تنها 88 امتیاز به دست آورده و نتوانسته نمایشی به خوبی دنیل ریکاردو، هم تیمی اش داشته باشد. ریکاردو تنها راننده ای بوده که در این فصل با دو پیروزی در دو گرندپری فصل، کمی خودش را به رانندگان مرسدس نزدیک کرده و با 131 امتیاز در رده بندی کلی رانندگان در رتبه سوم جای بگیرد.


ولی این سؤال همواره ذهن همه را به خود مشغول کرده که چطور فتل نتوانسته مانند 4 فصل قبل بدرخشد. عمومی ترین دلیل بعد از خستگی مرد آلمانی، موتورهای نه چندان خوب رنو است اما بدون شک این تا ماجرا نیست. هورنر در این رابطه این گونه توضیح می دهد: ترکیبی از مسائل مختلف در این راه نقش داشته اند. اول اینکه او 5 سال است برای قهرمانی می جنگد و همین مسئله به خودی خود راننده را خسته می کند اما مشکل ریشه ای نیست.


وی افزود:در توضیح این مسئله هورنر از این حرف می زند که فتل "احساس خوب گذشته" را نسبت به اتوموبیل این فصل ندارد و برای توجیه این حرفش سباستین فصول گذشته را شبیه "بالرینی که روی گاز و ترمز می رقص ید" می داند" راندن اتوموبیل در مقاطعی از فصل دشوار بود. به همین دلیل برای سباستین سخت بود که مانند قدیم از تایرهایش نگهداری کند.
هورنر تاکید کرد: سرعتش در گرندپری مجارستان ( پیش از آغاز نیم فصل فرمول یک) نشان داد که او حس اتوموبیل را دوباره به دست آورده است. یادتان نرود که او در این فصل اتوموبیلش تا چه حد مشکلات مکانیکی داشت؛ مشکلاتی که روند مسابه دادن او را دچار مشکل کرد. به همین دلیل آنقدر زمان نداشت تا بتواند سبک رانندگی خود را با اتوموبیلش هماهنگ کند.


وی گفت:در عین حال او در رابطه با دنیل ریکاردو، راننده تازه‌وارد تیم در نیم فصل ۲۰۱۴ ادعا می کند که او در هر دور چیزی بیشتر از انتظاراتی که از او می‌رفت به ردبول انتقال داد.
در توصیف این داستان این گونه توضیح می دهد: ریکاردو تمامی انتظارات را برآورده کرد و حتی بیشتر از حد انتظار نیز ظاهر شد. اطمینان دارم انتظارت خود او هم بیشتر از این نبود. او فقط یک راننده سریع نیست. سبک حضورش در رقابت‌ها، عملکردش در رقابت و زمان‌گیری‌ها، در مواقع سبقت‌گیری و بخصوص زمانی که تحت فشار بود خیلی خوب استعدادهای خود را به نمایش گذاشت که این کار آسانی نبود. همیشه در رده‌های بالایی بود و رقابتی که با آلونسو در آلمان داشت فوق‌العاده بود.


انتهاي پيام/