ایران رمان

نسخه‌ی کامل: سرگذشت مدافعان خارجی پرسپولیس و سرنوشت اومانیا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، پرسپولیس برا ی ترمیم خط دفاعی خود و جایگزین سید جلال حسینی، مایکل اومانیا بازیکن کاستاریکایی را با عقد قرار دادی دو ساله جذب کرده است اما آمار نشان می‌دهد که مدافعان خارجی باشگاه پرسپولیس در سیزده دوره گذشته لیگ برتر عملکرد ضعیفی در این باشگاه داشته‌اند.

1- کارلوس ریو را و خوزه آنتونی تورس:
بازیکنان پانامایی که هر دو در چهارمین دوره لیگ برتر با نظر علی پروین توسط باشگاه خریداری شدند بازیکنانی که سابقه‌ی بازی در تیم ملی کشور پاناما را داشتند، اما عملکرد بسیار ضعیفی در تمرینات پرسپولیس داشتند به طوری که این دو بازیکن حتی بدون یک بازی این باشگاه را ترک کردند.

2- رابرت ساها:
بازیکن اهل جمهوری چک که با نظر آری‌های به پرسپولیس اضافه شد عملکرد این بازیکن چپ پا در دفاع چپ در نیم فصل دوم لیگ پنجم به قدری خوب بود که فصل بعد هم دنیزلی‌ وی را پسندید و باشگاه با وی تمدید قرار داد کرد پاس گل دیدنی وی به مهرداد اولادی در شهر آورد همان سال باعث شد هدیه زیبایی به هواداران پرسپولیس دهند در نهایت با 31 بازی در یک سال و نیم، افشین قطبی او را نخواست و ساها هم به شاهین بوشهر پیوست.

3- ژاک الونگ الونگ:
مدافع کامرونی که مثل رابرت ساها با نظر آری هان به پرسپولیس ملحق شد با این تفاوت که وی دو سال و نیم در پرسپولیس ماند و در لیگ هفتم هم با پرسپولیس به قهرمانی رسید وی 38 بار با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت و سپس از این تیم جدا شد.
این بازیکن بعد از بازی در پرسپولیس در لیگ برتر به تیم‌های پیکان و استقلال تهران پیوست.

4- طارق جبان:
این بازیکن اهل کشور سوریه به دلیل کمبود مدافع تخصصی در نیم فصل دوم لیگ ششم با نظر دنیزلی به پرسپولیس آمد و با عقد قرارداد شش ماهه به صورت قرضی از الجیش به تهران آمد و فقط پنج بازی در ترکیب پرسپولیس بازی کرد.

5- مهدوتال:
مدافع بورکینا فاسویی که در لیگ دوازدهم با تأیید حمید استیلی به پرسپولیسی پیوست هر چند در سال‌های2002 و2010 و 2012 در جام ملت‌های آفریقا حضور داشت در این فصل فقط برای پرسپولیس 9 بار به میدان رفت و عملکرد ضعیفی را داشت.

6- سکوبرت:
بازیکن اهل مالی که در فصل 89-90 که سابقه بازی در تیم دوم موناکو و تروا در فرانسه و وست برمویچ در لیگ برتر انگلیس را داشت با نظر علی دایی به پرسپولیس پیوست این بازیکن که هفت بار برای تیم ملی مالی بازی کرده با پنج بازی در پرسپولیس و با نظر کادر فنی از تیم کنار گذاشته شد.

حال باید دید که مایکل اومانیایی 31 ساله که سابقه بازی در تیم ملی و جام جهانی را دارد چه دستاوردی برای پرسپولیس به جا می‌گذارد.

انتهای پیام/