ایران رمان

نسخه‌ی کامل: برخورد با توهین کنندگان به کودکان در مدرسه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
12 مهر ماه 93

خبرگزاری ایرنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با هر گونه تحقیر و توهین به کودکان در مدرسه برخورد می شود گفت: کسی که با کودک به زبان تنبیه و توهین سخن بگوید به هیچ وجه صلاحیت معلمی ندارد.

«محمد دیمه ور» در نشست خبری روز شنبه با بیان اینکه جنس رسالت معلمی جنس رسالت انبیا است اظهار داشت: اگر در محیط های آموزشی از شیوه های تنبیه و توهین استفاده شود قانون رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت بسته به جرمی که فرد مرتکب شده مجازات هایی برای او پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: در مدارس کشور هر گونه تحقیر و توهین به کودکان مذموم شناخته شده و به شدت با آنها برخورد می شود.

وی ادامه داد: آسیب جسمی و روحی کودک نسبتی با تعلیم و تربیت ندارد و نوعی کودک آزاری است که این مساله بر اساس قانون جرم عمومی محسوب می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای برخورداری کودک از یک حیات طیبه لازم است حتی قبل از تولد به کودکان فکر کرده و آنچه در آداب ازدواج از منابع فقهی و اسلامی آمده است را مورد توجه قرار دهیم.

دیمه ور اضافه کرد: بعد از تولد نیز باید حقوقی همچون تغذیه مناسب و امکانات رفاهی را برای کودک فراهم کنیم و با بالا رفتن سن کودک و ورود به آموزش و پرورش برخورداری از یک تعلیم و تربیت با کیفیت و به رسمیت شناختن هویت وی را رقم بزنیم.