ایران رمان

نسخه‌ی کامل: بهرام رادان تقدیم می کند: «پولاریس»
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
24 آبان 93


همشهری تماشاگر:
بهرام رادان چندی پیش ایران را به مقصد کالیفرنیا ترک کرد. خیلی ها فکر می کردند این سفر هم یکی از مسافرت های دائمی او به خارج از کشور است اما این بار رادان راهی کالیفرنیا شده تا در فیلمی ایرانی - آمریکایی به نام «پولاریس» بازی کند.

این فیلم با نام ایرانی «ستاره شمال» به کارگردانی سودابه مرادیان با مجموعه ای از عوامل آمریکایی و ایرانی در حال فیلمبرداری است و رادان نقش اصلی آن یعنی شخصیتی به نام «پوریا» را بازی می کند.

[عکس: 393825_612.jpg]

جالب اینجاست که زبان فیلم انگلیسی است و دیالوگ های محدودی به زبان فارسی دارد و رادان هم به انگلیسی در فیلم صحبت می کند. در کنار رادان، دو بازیگر اصلی دیگر در این فیلم بازی می کنند، یکی آلیشیا باچلدا که در نقش «باران» همسر پوریاست. این بازیگر همسر سابق کالین فارل است. دیگر بازیگر اصلی هم کوبی رایان مک لاولین است که در نقش «دنیل» همسایه آنها ظاهر شده است. او در این با سریال «دو مرد و نصفی» و سریال « بررسی صحنه جرم» شناخته شده است. او همچنین در فیلم هایی مانند «جک و جیل» بازی کرده است.

این فیلم یک شب تا صبح را به نمایش می گذارد و داستان یک عکاس جنگ ایرانی - آمریکایی است که همراه همسرش پس از مسئله ای در آپارتمان شان به خانه همسایه پناه می برند.

داستان فیلم درباره رازی است که از شب تا صبح آن روز برای آنها برملا می شود. «ستاره شمال» نمایشی از تجلی جنگ میان ناامیدی و امید است که با عشق ترکیب می شود.

داستان فیلم حول 3 شخصیت اصلی یعنی پوریا و باران و دنیل متمرکز است. زن و شوهری که اوضاع از کنترل شان خارج می شود و به خانه همسایه می روند و همانجاست که اسرار پنهان رفته رفته رو می شوند و در نهایت به یک نقطه غیرقابل بازگشت می رسند.

فیلفمنامه این کار اثر مشترک سودابه مرادیان و نغمه ثمینی است. مرادیان پیش از این به عنوان مستندساز و کارگردان فیلم های کوتاه در ایران فعالیت داشته است. غیر از رادان دیگر بازیگر ایرانی این کار، روزبه جنت خواه است که در آمریکا زندگی می کند و در این فیلم نقشی کوتاه به نام «حامد» دارد.

تمام عوامل این فیلم غیرایرانی هستند به جز مشاور تهیه کننده که رخشان بنی اعتماد است. موسیقی ساخته کارن همایونفر خواهد بود و مدیر پروژه علی باذل است. همچنین تهیه کنندگی این کار به صورت مشترک برعهده مهدی داوری و کریستینا جولی است.

خود رادان نیز در این فیلم، علاوه بر بازیگری، مجری طرح هم هست. این فیلم 90 دقیقه است و در سایت «آی ام دی بی» محصول کشور آمریکا و به زبان انگلیسی و فارسی معرفی شده است و قرار است 15 فوریه 2015 در سینم اهای آمریکا اکران شود.
چه فیلم بیمزه ایه xcvl
باید ببینیم چه جوری میشه