ایران رمان

نسخه‌ی کامل: [ مهمتــرین خبرهــای آب و هــوای کشــور و جهــان]
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
٩٤/٣/٢٦

تداوم گرد و غبار در 10 استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران مانند روز های گذشته امروز و فردا هم شاهد پدیده وزش باد و گرد و خاک است گفت: همچنین گردو غبار در ۱۰ استان و نوار شرقی کشور تداوم دارد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران مانند روز های گذشته امروز و فردا هم شاهد پدیده وزش باد و گرد و خاک است گفت: همچنین گردو غبار در ۱۰ استان و نوار شرقی کشور تداوم دارد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: امشب در مناطقی از شمال شرق کشور افزایش ابر به همراه بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی، پدیده افزایش ابر و بارش پراکنده از بعد از ظهر و اوایل شب  و فردا برای شرق و شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال فارس ادامه دارد و در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید به همراه گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت:  امروز برای زابل طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و به دلیل ورود بادهای شدید در کشور عراق امروز کیفیت هوای خوزستان، ایلام و بوشهر کاهش می‌یابد.

وظیفه تصریح کرد: امشب و فردا استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، قزوین و اصفهان شاهد بادهای شدید لحظه‌ای و گرد و خاک خواهند بود. همچنین امروز شرق دریای عمان مواج است.

وی  با بیان اینکه تهران امروز و فردا شاهد پدیده گرد و خاک خواهد بود، افزود: این پدیده در بعدازظهرها و اوایل شب‌ها در جنوب تهران شدیدتر خواهد بود. همچنین این استان تا اواخر هفته روند افزایشی دما دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت  صاف گاهی همراه با وزش باد و  گرد و خاک است.بیشینه و کمینه دمای تهران با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب برابر ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.



94/5/9




معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران کیفیت هوای تهران را در وضعیت سالم اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمد رستگاری در گفت‌و‌گویی گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار دارد.

وی افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون را بر روی عدد 70 و در شرایط سالم و ذرات معلق کمتراز 10 میکرون بر روی عدد 49 و در شرایط پاک قرار دارد.


94/5/16

هشدار هواشناسی به مسافران شمال

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: مدیرکل مرکز بحران مازندران درباره آبگرفتگی معابر مناطق کوهستانی این استان هشدار داد.

احمدی با اشاره به اینکه استان مازندران تا روز یکشنبه در بعضی ساعات شاهد وزش باد، رگبار باران و رعد و برق خواهد بود، از مردم خواست از حضور در مناطق سیل گیر و مسیل ها خودداری کنند.

مدیرکل مرکز بحران مازندران همچنین از کشاورزان خواست از هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی خودداری و محصولات برداشت شده را به مراکز سرپوشیده انتقال دهند.

سازمان هواشناسی استان خراسان جنوبی هم در خصوص افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک در این استان هشدار داد.


94/7/11


پیش بینی هوای تهران طی 24 ساعت آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که آسمان استان روز شنبه 11 مهرماه جاری صاف تا کمی ابری و اواخر وقت آن با افزایش ابر و بارش پراکنده و درارتفاعات رگبار و رعدو برق و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.




خبرگزاری ایرنا: اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که آسمان استان روز شنبه 11 مهرماه جاری صاف تا کمی ابری و اواخر وقت آن با افزایش ابر و بارش پراکنده و درارتفاعات رگبار و رعدو برق و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران روزجمعه در اطلاعیه ای که یک نسخه آن در اختیار ایرنا قرار گرفت افزود: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای آسمان استان تهران در بعدازظهر امروز نیز در ارتفاعات افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش پیشینه دمای امروز تهران 30 درجه سانتیگراد و کمینه دمای امشب تهران 19 درجه سانتیگراد است.

پیشتر اداره کل هواشناسی تهران احتمال بارندگی و رعد و برق شدید در آخر هفته را برای استان پیش بینی کرده بود.
94/10/15


ورود سامانه بارشی از جمعه

ایسنا: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر، از وزش باد در برخی مناطق کشور در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: انباشت آلاینده‌های جوی در روز پنجشنبه در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.

احد وظیفه در گفت‌وگویی گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر امواج تراز میانی جو از آسمان کشور در روزهای سه‌شنبه و چهار‌شنبه است که بر این اساس روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و دامنه‌های البرز افزایش ابر و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روز در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق استان‌های اردبیل وگیلان با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود، اظهار کرد: روز چهارشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه با استقرار سامانه پرارتفاع، آسمان در تمام مناطق کشور آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی کشور دور از انتظار نخواهد بود، گفت: از بعدازظهر جمعه نیز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 9 و 2 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه نیز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 10 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود.
94/10/18


موج جدید بارش برف و باران در کشور




خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و موجب بارش باران، برف و وزش‌باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز می شود.

وی با بیان اینکه از بعداز ظهر شنبه فعالیت این سامانه به تدریج به مرکز، جنوب، شمال و شمال شرق کشور گسترش می یابد، گفت: یکشنبه این سامانه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به تدریج اوایل دوشنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور گذر خواهد کرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بعضی ساعات روز جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان و خوزستان وزش‌ باد شدید پیش‌بینی می شود، گفت: روز یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در روز جمعه در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و برخی مناطق چهارمحال و بختیاری و در روز شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس، ارتفاعات البرز و غرب سمنان و در روز یکشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی بیشتر خواهد بود.

وی آسمان تهران در روز شنبه را ابری و همراه با بارش باران و برف در پاره‌ای نقاط مه آلود پیش‌بینی کرد.
94/10/19

امروز در 13 استان برف و باران می بارد



خبرگزاری میزان: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی، دیروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و از بعداز ظهرامروز،فعالیت این سامانه به تدریج به مرکز، جنوب، شمال و شمال شرق کشور گسترش می یابدو

وی افزود: فردا این سامانه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به تدریج اوایل روز دوشنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور گذر خواهد کرد.

وظیفه آسمان تهران را امروز ابری و همراه با بارش باران و برف، در پاره‌ای نقاط مه آلود پیش‌بینی کرد.

همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه آلودگی و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران طی امروز و فردا به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه 1394/10/19: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای ایلام، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر. همچنین در این روز وزش باد شدید در استانهای خوزستان و شرق کرمان پیش بینی می شود.

یکشنبه 1394/10/20: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در دامنه های البرز شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران. در این روز وزش باد شدید در استانهای سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان پیش بینی می شود. در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد.
94/10/20


امروز بارندگی شدت می‌گیرد



سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که امروز در شمال و شرق کشور شدت بارندگی بیشتر می‌شود و از اوایل وقت فردا هوای کشور آرام خواهد شد.




خبرگزاری مهر: سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که امروز در شمال و شرق کشور شدت بارندگی بیشتر می‌شود و از اوایل وقت فردا هوای کشور آرام خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز یکشنبه سامانه بارشی در سواحل دریای خزر به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

احد وظیفه افزود:‌ امروز همچنین بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی این سامانه اوایل وقت روز دوشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج شده و جو پایداری در غالب مناطق کشور حاکم خواهد شد. امروز در برخی مناطق شمال شرق و شرق و جنوب غرب کشور و روز یکشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اعلام این که امروز یکشنبه و اوایل وقت فردا دوشنبه، در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: این کاهش دما در شمال شرق کشور محسوس است.

به گفته وظیفه، دریای خزر و خلیج فارس امروز مواج پیش بینی شده است و با گذر امواج تراز میانی از آسمان کشور روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات مرکزی زاگرس، ارتفاعات البرز و روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران امروز نیمه ابری و همراه با بارش پراکنده و در پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی، به تدریج کاهش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است و فردا نیز تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی و در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود.

کمترین و بیشترین دمای هوای پایتخت صفر و ۸ درجه سانتیگراد اعلام شده است.
27 آذر 95
بارش برف و باران در کشور ادامه دارد کارشناس سازمان هواشناسی گفت:بارش برف و باران در استان های شمال غرب و شمال کشور ادامه دارد و از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود.

فریبا گودرزی اظهار داشت: با نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور امروز و فردا برای استان های شمال غرب،شمال و ارتفاعات البرز بارش برف و باران پیش بینی می شود. این بارش ها امروز و فردا ادامه دارد. با گسترش دامنه فعالیت این سمانه در شمال شرق کشور، از عصر امروز در استان های خراسان شمالی و رضوی نیز شاهد بارش هخواهیم بود.

وی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه در استان های اردبیل،گیلان،بخش هایی از مازندران و گلستان خواهد بود. ضمن اینکه دریای خزر در این روزها مواج است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از روز دوشنبه سامانه جدید بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که استان های شمال غرب،غرب و دامنه های زاگرس را تحت تاثیر قرار می دهد.

گودرزی افزود: با ورود یامنه جدید، شاهد بارش برف، باران و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

وی در مورد وضعیت هوای پایتخت گفت: امروز احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد. فردا در پایتخت شاهد وزش باد و هوای صاف هستیم.
بارش برف و باران در 19 استان از روز شنبه



خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با شروع بارش برف و باران در 19 استان کشور از ظهر شنبه، آلودگی کلانشهرها کاهش می یابد.
کوروش محمدی با اشاره به اینکه بارش برف و باران در کشور به پایان رسیده است، گفت: پس از چند روز بارش در بیشتر نقاط کشور، از امروز شاهد جوی آرام در تمامی کشور هستیم. تنها موج ضعیفی در حال عبور از استان بوشهر است که بارش بسیار خفیفی را به همراه دارد. البته وزش شدید باد همراه این موج، باعث مواج شدن خلیج فارس طی امروز و فردا می شود.


وی ادامه داد: امروز در شهرهای تهران، اصفهان،کرج، تبریز، اراک و مشهد مقدس شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم. این الودگی امروز برای گروههای حساس پیش بینی می شود. بهتر است فردا نیز این افراد از فعالیت در هوای آزاد خودداری کنند.


کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه آلودگی تا پیش از ظهر شنبه در تهران،اصفهان و مشهد ادامه دارد،تاکید کرد: از عصر شنبه موج جدید بارش ها وارد کشور می شود و در همان روز شاهد بارش باران در استان های آذربایجان غربی،کردستان،کرمانشاه ایلام و شمال خوزستان خواهیم بود. با توجه به سرعت این موج بارش ها خیلی زود در استان های همدان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی،آذربایجان شرقی، اردبیل،گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و قم آغاز می شود.


محمدی با بیان اینکه روز یکشنبه این موج بارش ها به شمال شرق کشور می رود و شاهد بارش برف در استان های گلستان، خراسان شمالی و رضوی هستیم.
صفحات: 1 2 3 4 5 6