ایران رمان

نسخه‌ی کامل: [ مهمتــرین خبرهــای آب و هــوای کشــور و جهــان]
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
به نام خدا

+ سلام

+ تاپیک مربوط بخش مرجع اب و هوای جهان بر اساس اخبار روز هست

+ کابران فعال بخش خبر توجه کنید که اخبار مربوط به آب و هوا به روز هستند


نکته :



+تمامی اخبار مربوط به بارندگی ها و سیلاب و .. رو تو این تاپیک بزنید و از ایجاد تاپیک های بیهوده خود داری کنید و کار مدیران بخش رو پیچیده نکنید

+و مهمترین نکته ای که همیشه تاکید دارم : لطفا از دادن هرگونه پست اسپم خود داری کنید.

+تاپیک رو با بخش گفت و گو اعضا اشتباه نگیرید و به جز اخبار وضعیت اب و هوا بحثی نباشه
برای مثال از دادن پست هایی با مضمون | اخ جون برف| بارون دوست دارم| |ممنون | شکلک خالی| و ... جدا پرهیز کنید



+ ممنون مدیر بخش [عکس: -53-.gif]


یاعلی -_-
24 آبان 93


موج جدید بارش برف و باران

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی از اواسط وقت روز یکشنبه (فردا) به شمال غرب و غرب کشور است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی از اواسط وقت روز یکشنبه (فردا) به شمال غرب و غرب کشور است.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد این سامانه روز دوشنبه این هفته علاوه بر مناطق ذکر شده، برخی از مناطق جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر را تحت تاثیر قرار دهد و سبب بارش برف و باران و وزش باد به خصوص در استان های غربی کشور خواهد شد.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، گستره بارش ها روز سه شنبه هفته جاری دامنه های مرکزی زاگرس و شمال شرق کشور را نیز در بر می گیرد و در این روز با نفوذ جریان های سرد شمالی بارش ها در سواحل شمالی کشور تشدید می شود و دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می یابد.

با ورود این سامانه بارشی به کشور مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 16 درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 23 درصد و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 5 تا 16 درجه پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا (یکشنبه) به 6 تا 16 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، طبق نقشه های پیش یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز دوشنبه این هفته نیز بین 3 تا 17 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری گاهی ابری و غبار محلی در بعد از ظهر با بارش های پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.
25 آبان 93


تهران از فردا بارانی است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.
خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی24 ساعت آینده درشهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین و مشهد آسمان غبارآلود پیش بینی می شود.

وی از ورود سامانه بارشی به کشور از شمال غرب و غرب کشور خبرداد و ادامه داد: این سامانه که ورود آن سبب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد خواهد شد بتدریج بعد از ظهر روز دوشنبه علاوه بر مناطق فوق، جنوب غرب، دامنه های مرکزی زاگرس و دامنه‌های البرز را نیز فرا گرفته و موجب افزایش ابر و بارش باران و در مناطق سردسیر سبب بارش برف می‌شود و به‌ تدریج از سه‌شنبه در شمال غرب از مقدار ابرها کاسته شده، ولی در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و سپس با نفوذ جریان‌های شمالی گستره بارش‌ها به سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور کشیده می‌شود و سبب کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور خواهد شد.

به گفته وی، در روز چهارشنبه سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور با بارش پراکنده همراه بوده و به‌تدریج تا اواخر چهارشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری و غبارمحلی اوایل شب بارش پراکنده پیش بینی شده. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 15درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری گاهی ابری و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 13درجه سانتیگراد خواهد رسید.
خدا کنه تا حدی بیاد که کمبود اب مخصصا تو تهران جبران بشه
28 آبان 93




تهران گرم می شود

خبرگزاری تسنیم: کارشناس سازمان هواشناسی از روند افزایش دما در تهران تا پایان هفته خبر داد.

فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور گفت: سواحل شمال از جمله گیلان، مازندارن و گلستان امروز بارش باران خواهد داشت و فردا مه‌آلود بوده و وزش باد دارد.

او با بیان اینکه تا پایان هفته افزایش دما در تهران پیش‌بینی شده است، گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد خواهد بود که این وزش باد موجب می‌شود پایداری هوا نداشته باشیم همچنین باید بگویم که پنج‌شنبه افزایش ابر و غبار صبحگاهی داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای امروز صبح تهران 7 درجه سانتی‌گراد و فردا 18 درجه سانتی‌گراد خواهد بود، گفت: چهارشنبه برای شمال شرق و سواحل شمال بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: نیمه شمالی کشور از امروز سردتر می‌شود و برای ارتفاعات استان‌های لرستان، گلستان، شمال خوزستان و کرمانشاه بارش برف پیش‌بینی شده است که این امر موجب اختلالات و تردد جاده‌های کوهستانی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود مسافران تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
او ادامه داد: شدت بارش باران از امروز تا پایان هفته در دامنه‌های مرکزی مانند چهارمحال بختیاری است.
28 آبان 93


بارش باران و برف در 6 استان کشور

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به بارش باران و برف در 6 استان کشور از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه،فاصله طولی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کنند.

سرهنگ محمد حسین حمیدی اظهارداشت: در استانهای کردستان( اکثر محورها)، زنجان، خراسان رضوی (محور چناران - قوچان) - گلستان( محورهای خوش ییلاق، آزاد شهر و نوکنده)، گیلان ( محور رشت، قزوین و تالش) و مازندران( محورهای آمل، نور، تنکابن، ساری و کیاسر) بارش پراکنده باران اعلام شده است.

وی با اشاره به بارش برف در استان خراسان رضوی (محور قوچان به درگز ) و محور "توسکس تان" در گلستان، گفت:سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد محورهای شمشک به دیزدین ( خطر احتمال ریزش کوه و بهمن) و قم به گرمسار ( عملیات راهسازی ) خبرداد.

این مقام انتظامی با اشاره به تصادفات مرگبار درمحور مواصلاتی" شهرستان بجنورد به مانه و سملقان " استان خراسان شمالی" از رانندگان خواست در این ایام که فصل بارندگی است، با رعایت سرعت مطمئنه( سرعتی که در صورت بروز حادثه، وسیله نقلیه را کنترل کنند)،فاصله طولی، توجه کامل به جلو، رفع نقص فنی و سیستم تهویه خودرو، به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کنند.

به نوشته سایت پلیس، حمیدی با اشاره به بارش باران و برف در روزهای آینده در محورهای مواصلاتی، از رانندگان خواست قبل از سفر، شرایط وضعیت جوی را از طریق تلفن88255555 و در شهر تهران تلفن 120 مطلع و یا برای اطلاع از وضعیت جاده ای به سایت راهور 120 مراجعه کنند.
اول آذر 93


بارش باران در تهران طی روز‌های آینده

خبرگزاری فارس: امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید اظهار داشت: انتظار می‌رود در روز جاری در استان های لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، مناطق جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و در اواخر شب در استان گیلان شاهد بارندگی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: فردا نیز انتظار می‌رود در گیلان، غرب مازندران، بوشهر، مناطق مرکزی فارس و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی به ترتیب بارش باران و برف رخ دهد.

وی با بیان اینکه بارش برف در جاده‌های کوهستانی موجب اختلال در ترددها می‌شود، ابراز داشت: طی روز دوشنبه هفته جاری نیز استان‌های خراسان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و غرب مازندران بارندگی را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها با شدت کمتر در شمال کرمان و غرب اصفهان تداوم می‌یابد، یادآور شد: دریای خزر طی دو روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود جریانات سرد شمالی طی روز آینده به کشور گفت: به همین سبب، کاهش 5 تا 8 درجه دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه گفت: ظهر روز دوشنبه مجدداً شمال‌غرب، غرب، مرکز و شرق کشور بارش برف و باران را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در مناطق مختلف کشور تداوم می‌یابد، ابراز داشت: بر همین اساس می‌توان گفت هفته جاری به لحاظ بارندگی هفته پرباری را خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز گفت: در سه روز آینده انتظار می‌رود شاهد وزش باد در تهران باشیم، ضمن آنکه آسمان این کلانشهر ابری پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده باران در تهران طی روز‌های آینده

وی با اشاره به بارش پراکنده باران طی روزهای آینده در تهران ادامه داد: در ارتفاعات این شهر صنعتی نیز بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته نقشینه، به سبب وزش باد در تهران و ناپایداری‌های جوی انتظار می‌رود شاهد کاهش آلاینده‌های جوی در این کلانشهر باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای امروز و دو روز آینده تهران به ترتیب؛ 14، 13 و 11 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دمای هوای پایتخت طی روزهای آینده روند کاهشی خواهد یافت.
خبرگزاری ایسنا: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: اکنون برف در دهستان موگویی به ارتفاع چهار متر رسید.

زمان‌پور با اشاره به بارش شدید برف در شهرستان کوهرنگ بویژه در دهستان موگویی گفت: اکنون برف در دهستان موگویی به ارتفاع چهار متر رسیده و همچنان برف درحال بارش است.

وی اظهارکرد: امسال از ابتدای شروع بارش‎ها تاکنون بیش از 45 نفر با 25 دستگاه در بازگشایی مسیر این دهستان فعالیت دارند به طوری که اکنون با تلاش‎های صورت گرفته ارتباط «موگویی» با استان‌های لرستان و اصفهان و همچنین مرکز شهرستان کوهرنگ برقرار است.

زمان‌پور با بیان اینکه امسال ضمن توجه ویژه به این دهستان، مدیریت جهادی نیز در آن شکل گرفته است، تصریح‌کرد: از ابتدای بهار امسال تاکنون 60 کیلومتر از محورهای ارتباطی این دهستان جاده‌سازی و شن‌ریزی شده است.

فرماندار کوهرنگ اظهارکرد: امسال با شن‎ریزی و آماده‌سازی جاده‎های روستایی این دهستان، پزشک نیز می‌تواند به راحتی به اکثر روستاهای این دهستان سرکشی کند.
3 آذر 93


کاهش شدید دمای تهران 24 ساعت آینده


خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 7 درجه ای دمای پایتخت طی 24 ساعت آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی با نزدیک شدن سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش ها در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور خواهد بود. که پیامد آن در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و زش باد شدید خواهد بود.

به گفته وی، سواحل شمالی کشور به ویژه دریای خزر با فعالیت بخش دیگری از این سامانه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا شدت بارش ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد بود و مناطق جنوب غرب، غرب ، شمال غربف جنوب ، مرکز، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر نیز بارندگی خواهند داشت که بارش برف شمال غرب و مناطق کوهستانی و مرتفع واقع در رشته کوه البرز و زاگرس را به طور گسترده ای در بر خواهد گرفت و به تدریج در این روز بارش به صورت خفیف تر به مناطق شرق کشور نیز خواهد رسید.

وی افزود : با حرکت این سامانه به سمت شرق بیشترین فعالیت آن در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور متمرکز است و به تدریج از میزان ابرناکی در نیمه غربی در این روز کاسته می شود و در پایان این روز این سامانه از مرز های شرقی خارج می شود.

وظیفه یاد آور شد: دریای خزر امشب و فردا به ویژه در سواحل گیلان به دلیل وزش باد شدید طوفانی خواهد بود و از چهار شنبه شب به تدریج دریا ارامتر می شود خلیج فارس نیز در ایم مدت مواج خواهد بود .

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا آسمان تهران ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد است . بیشینه دمای پایتخت با 7 درجه کاهش نسبت به امروز به 8 درجه سانتیگراد و کمینه دما با 2 درجه کاهش به 3 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
4 آذر 93


بارش باران در نیمی از استان‌ های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: هم اکنون در استان البرز باند جنوبی‌ آزادراه تهران - کرج و آزادراه کرج - قزوین (محدوده کرج) ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.
خبرگزاری فارس: سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: هم اکنون در استان‌های اصفهان، خوزستان، مرکزی، همدان، گیلان، یزد، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، قزوین، قم و غرب استان تهران بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد:‌ در محورهای لردگان و بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و محورهای بافت - سیرجان و شهربابک در استان کرمان بارش باران اعلام شده است.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ادامه داد: هم اکنون در استان البرز باند جنوبی‌ آزادراه تهران - کرج و آزادراه کرج - قزوین (محدوده کرج) ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.

سرهنگ حمیدی خاطر نشان کرد: محور قم به گرمسار و شمشک به دیزین همچنان مسدود است.
صفحات: 1 2 3 4 5 6