ایران رمان

نسخه‌ی کامل: «دنیل دی‌ لوئیس» شوالیه شد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
خبرگزاری ایسنا: دولت بریتانیا با اعطای نشان شوالیه از «دنیل دیلوئیس» بازیگر سرشناس هالیوودی و پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ سینم ا تقدیر کرد.

«دنیل دیلوئیس» بازیگر صاحب سبک سینم ای جهان و تنها برنده سه جایزه اسکار بهترین نقش اصلی مرد در تاریخ سینم ا طی مراسمی در کاخ بکینگهام نشان شوالیه دولت بریتانیا را از شاهزاده ویلیام دریافت کرد.

«دنیل دیلوئیس»، بازیگر انگلیسی- ایرلندی متولد ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ است که در کارنامه سینم ایی خود آمار خیرهکننده 127 جایزه سینم ایی و 36 نامزدی کسب جوایز از رویدادهای سینم ایی به چشم میخورد تا به شایستگی او را پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ سینم ا بنامیم.

[عکس: 394963_269.jpg]

«دنیل لوئیس» در سال 1990 و برای ایفای نقش در فیلم «پای چپ من» اولین اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را بدست آورد و در سال 2008 برای فیلم «خون به پا خواهد شد» این افتخار را تکرار کرد.

او برای سومین بار در سال 2013 موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر برای نقشآفرینی درخشان در فیلم «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» شد تا تنها بازیگر تاریخ سینم ا با سه جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی باشد.

این بازیگر سرشناس و 57 ساله دوبار نیز برای فیلمهای «دار و دسته نیویورکیها» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «به نام پدر» نامزد کسب جایزه اسکار نیز شده است.

او به عنوان یکی از گزیدهکارترین بازیگران صنعت فیلمسازی شناخته میشود، به طوری در ۱۰ سال گذشته تنها در ۴ فیلم به ایفای نقش پرداختهاست. او از سبک متد اکتینگ در بازیگری پیروی میکند و به تحقیق درباره نقشهای خودش مشهور است و معمولاً در طول دورهٔ فیلمبرداری به طور کامل در نقش خود باقی میماند.

دو جایزه بهترین بازیگری برای «لینکلن» و «خون به پا خواهد شد» و پنج نامزدی کارنامه سینم ایی «دی لوئیس» در جوایز گلدن گلوب آمریکا است. وی همچنین چهار بار در جوایز بافتا موفق به کسب جایزه شده و سه بار نیز نامزد کسب این جایزه بوده است.

«دی لوئیس» در سال 2005 جایزه دوربین طلای جشنواره برلین را دریافت کرد و به عنوان بخشی از افتخارات سینم ایی وی میتوان به چهار جایزه از انجمن منتقدین بوستون، جایزه دستاورد سینم ایی از جوایز فیلم مستقل انگلیس، سه جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، دو جایزه از جوایز فیلم ایرلند، کسب سه جایزه از انجمن منتقدین فیلم لندن، سه جایزه از انجمن منتقدین سینم ایی لسآنجلس، جایزه بهترین بازیگری از جشنوارههای فیلم مراکش و مونترال، سه جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم، کسب پنج جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز، بهترین بازیگر خارجی جوایز اتحادیه منتقدان روسیه، جایزه دستاورد سینم ایی از جشنواره سانتا باربارا، کسب دو جایزه از جوایز فیلم ساتلایت، سه جایزه و یک نامزدی در جوایز انجمن بازیگران آمریکا و جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم تلورید اشاره کرد.