ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پیشنهادهایی برای آخر هفته فرهنگی | بدون سفر سری به «جاده چالوس» بز?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.



خبرگزاری مهر: تعطیلات آخر هفته همیشه برای همه جذاب و دوست داشتنی است، معمولا در این روزها مردم برنامه ریزی می کنند تا به بهترین نحو از روزهای تعطیل خود استفاده کنند. بخشی از این برنامه ها صرف خرید های مورد نیاز فردی و یا خانوادگی، دید و بازدید با دوستان و خانواده، تفریح های کوتاه خارج از شهر و ... می شود.

اما بی شک در این میان خانواده ها و البته جوان ها بخشی از زمان خود را در فضاهای فرهنگی و هنری هم سپری می کنند در نتیجه این هفته برای شما پیشنهادهای جذابی در حوزه هنر داریم. اگر سینم ا دوست دارید، به دیدن «تراژدی» بروید، اگر از تئاتر خوشتان می آید «دگمه» را از دست ندهید، اگر می خواهید بدانید زندگی پس از مرگ چگونه است حتما به دیدن نمایشگاه عکس سیوا شهباز بروید و اگر هم دوست ندارید از خانه بیرون بروید پس تماشای سریال «جاده چالوس» را از دست ندهید.

یک تراژدی در بیست سینم ا

این هفته به شما پیشنهاد می دهیم تا به دیدن فیلم سینم ایی «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی بروید.

این فیلم سینم ایی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. «تراژدی» در حال حاضر با سرگروهی سینم ا فرهنگ در بیش از 20 سیمای پایتخت در حال اکران است.

[عکس: 408462_883.jpg]

از جمله بازیگران «تراژدی» می توان به مهدی هاشمی، بهرام رادان، رويا نونهالی، حسين ياری، پانته آ بهرام، پيام دهكردی، پژمان هادوی، عنايت شفيعی، اكبر معززی، اميد روحانی، سياوش درخشی، حسن دادخواه، محمد كتيرايی، همايون قربانی، محمد غفاری، محمد حيدرقلی فرد، اكبر نظری، هادی شيخ الاسلامی، مهسا سنايی، بهناز نجفی، محمد حسين پور، داود اكبری فرد، پدرام شكوری، الهام جبرائيلی، حسام قاسمی، مهرآريا كريمی اشاره کرد.

«تراژدی» داستان مردی است به نام قاسم که برای جبران غرور از دست رفته اش تصمیم عجیبی می‌گیرد، حبیب نگرانش، زینت مردد و موسی سرگردان و پژمان بیخبر از همه چیز است اما اتفاق عجیبی در پیش است.

دگمه نتیجه تلخ عقدهای موقت

علاقمندان به تئاتر آخر این هفته می توانند به دیدن نمایش «دگمه» به کارگردانی سحر ناسوتی بروند. اجرای این نمایش از 28 آبان ماه در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز شده و تنها امروز و فردا 13 و 14 آذر ماه روی صحنه می رود، پس تا فرصت از دست نرفته به دیدن «دگمه» بروید.

[عکس: 408463_102.jpg]

این اثر، نمایشی زنانه درباره اتفاقات اجتماعی روز جامعه است و زندگی زنی را به تصویر می کشد که در اثر بروز فاجعه ای دچار فشار های روانی شده است.

در خلاصه داستان «دگمه» آمده است: زنی تنها به عقد موقت مردی در می‌آید که پس از پایان یافتن دوره این عقد موقت، مرد به فکر تجدید این رابطه نیست و زن در مواجهه با نگاه‌های ناپاک دوستان مرد، دست به واکنش می زند...

بهناز نادری، سید حسام الدین شریفی، هنگامه کوچکی، آزاده نوبهار بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«دگمه» را می توانید امشب و فردا شب ساعت 18:45 دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی ببینید.

با شبکه پنج به جاده چالوس بروید

اگر با توجه به هوای متغیر نمی توانید به سفرهای کوتاه مدت بروید، پس پنجشنبه و جمعه با تلویزیون به جاده چالوس بروید.

[عکس: 408464_688.jpg]

سریال «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی مدتی است که از ساعت 23 از شبکه تهران پخش می شود. متن این سریال براساس طرحی از آرش قادری توسط شهله شریعتی و اعظم بهروز نوشته شده است و داستان خانواده ای را روایت می کند که در تهران زندگی می کنند و پدر خانواده به علت بی تدبیری شریکش ورشکست می شود. در این بین ارثیه ای به محبوبه زن خانواده در شمال کشور می رسد. اعضای خانواده با رفتن به شمال و رونق دوباره رستوران متروکه سعی دارند تا مشکلات اقتصادی را با اتحاد و همدلی حل کنند.

در این سریال بیژن امکانیان در نقش احمد، فاطمه گودرزی در نقش محبوبه، محسن افشانی در نقش امیر پسر خانواده و سیما خضرآبادی در نقش مهتاب دختر خانواده، محمد شیری، سیروس گرجستانی، علی رام نورایی، نیما شاهرخ شاهی و..... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

زندگی پس از مرگ را با عکس تجربه کنید

نمایشگاه «حیران شده در پنج و چهار و شش و هفت» عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی عکس های سیوا شهباز است که تلاش کرده در این آثار به شیوه مستند- فاین آرت» زندگی پس از مرگ» را پیش روی مخاطبانش بگذارد.

[عکس: 408465_542.jpg]

این هنرمند تاکنون در 50 جشنواره مختلف عکاسی حضور داشته و جوایزی را از آن خود کرده است.

این نمایشگاه عکس از روز جمعه 14 آذرماه ساعت 16 در گالری سیحون افتتاح می شود، پس اگر می خواهید زندگی پس از مرگ را در قاب عکس های شهباز ببنید حتما به این گالری سر بزنید.

سریال خوبیه