ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پایبندی به اجرای نیت وقف پس از گذشت 200 سال
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
متولی موقوفات یغمایی گفت: پس از گذشت 200 سال همچنان به نیات موقوفه ابوالحسن یغمایی جندقی بصورت امینانه عمل می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر یغمایی، متولی موقوفات یغمایی اظهار کرد: باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در شهرستان خوروبیابانک، املاکی در روستای فرخی و املاک و باغ‌های روستای بیاضه تنها گوشه‌ای از موقوفات خانوادگی یغمایی است که تحت تولیت فرزندان ذکور ارشد این خانواده مدیریت و توسط سازمان اوقاف نظارت می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که حدود‌ پنج نسل از زمان وقف می‌گذرد ‌و‌ طی سالیان متمادی به این امور همچنان که واقف خواسته و در سند موقوفه آمده، عمل شده و نیات خیرخواهانه واقف جامه عمل پوشانده شده است.

متولی موقوفات یغمایی تصریح کرد: بنا بر آنچه که نیت ابوالحسن یغمایی جندقی بوده است و در سند موقوفه آمده، درآمد حاصله از این املاک صرف امور عام‌المنفعه‌ای همچون برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر، کمک هزینه جهتدستگیری از نیازمند صرف می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موقوفات مذکور دارای کاربری کشاورزی بوده و با مشکلاتی همچون خشکسالی‌ در چند سال اخیر روبه‌رو است سعی خود را می‌کنیم تا به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کنیم.

یغمایی اضافه کرد: ابوالحسن یغمایی جندقی نه تنها از بزرگان زمانه خود بوده است بلکه از هنرمندان زمانه نیز به شمار می‌آمده و آثاری همچون غزلیات، مثنوی قاضی‌نامه، رباعیات، قطعات و ... از خود بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/
خدا خیرشون بده